busik pisze: ↑23 lis 2023, o 15:32
RK odmówił Porsche
I szkoda, bo wtedy w LM nie byłbym rozdarty
A tak, no dobra, niech Porsche nie zajmuje całego podium. Niech Ferrari z Kubicą będzie drugie. Tak byłoby idealne
busik pisze: ↑23 lis 2023, o 15:32
będzie więcej aut niż 5-6 i to tylko dwóch producentów
To prawda, ale tu mam mieszane odczucia, coś jak z tym spadaniem teściowej w przepaść w nowym samochodzie zięcia.
LM to zawsze była w większym stopniu rywalizacja konstruktorów, niż kierowców. I to mi się podobało, to czyniło ten wyścig jedynym w swoim rodzaju.
A teraz te hypercary to nie są konstrukcje Ferrari, Porsche, itp. A przynajmniej nie w całości. Hypercary powstają na bazie zatwierdzonych przez FIA platform trzech czy czterech producentów: Dallary, Oreci i czegoś tam jeszcze.
Przez to jest taniej i hypercarów jest więcej. I to jest super. Bo ostatnimi laty w LMP1 było nudno
Ale to już nie jest tak, że wystawiający samochód sam go zaprojektował i może powiedzieć - patrzcie jaki jestem genialny. Tak jak było z dawnymi konstrukcjami, gdy można było się zachwycać samochodami które biły konkurencję na głowę, różne generacje Prosiaków, 917, 956, itd, Ford GT40 i wiele innych. I to mi odbiera w pewnym stopniu zainteresowanie tym wyścigiem.
Więc fajnie, ale nie całkiem.