Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
ODPOWIEDZ
Cezar 01
0 gwiazdek
Auto: Subaru Outback Boxer Diesel
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 11 lip 2009, o 23:52

Re: Bieszczadzki Outback
dzisiaj, o 18:30

Aby polepszyć humor Bieszczadzkiemu Outbackowi napiszę pare słów o naszym Outbacku Boxer Diesel z lipca 2008 roku.

Przez pierwsze 10.000 km włączenie wstecznego biegu graniczyło z cudem , aby dokonać tej czynnosci należało kilkakrotnie przełączyć pomiędzy pierwszym biegiem i wstecznym i dopiero wówczas sie to udawało . Stanowiło to szczególną przyjemność przy parkowaniu tyłem w mieście.
Panowie " doradcy techniczni " z Emil Frey POlska SA z Krakowa stwierdzili z rozbrajającą szczerością , że oni nie wiedzą co jest tego przyczyną.
Pan z Subaru Import Polska ( tez doradca techniczny ) wogóle nie odpowiedział na E-Maila w tej sprawie.
Po przekroczeniu ok. 10.000 km wydawało sie , że wsteczny bieg zaczął jakby wchodzić lżej , nie mniej jednak im bardziej układ napedowy był nagrzany
tym włączanie wstecznego było bardziej problematyczne.

Pierwszego czerwca 2009 wykonałem drugi przegląd po 30.000 km w Emil Frey Polska w Krakowie i wkrótce zaczęła się zabawa na całego.

Z prawego przedniego koła zaczęły dochodzić narastające jęki. Myśałem , że to wina opon wielosezonowych geolandar.
Dzwonię do Emil Frey Polska pytam sie Pana doradcy technicznego , czy to jest u wszystkich uzytkowaników Outbacka w ten sposób .
Pan spytał sie , czy jak skrecam w lewo to efekt narasta , potwierdziłem i Pan powiedział , że trzeba przyjechac wymienić przednią prawą piastę koła
z łozyskami.
Przyjechałem , trzeba przyznać , że Pan bez szemrania zarządził wymiane kompletnej piasty prawego przedniego koła na gwarancji.
Przy okazji pytam sie Pana co tu w Krakowie tak smierdzi.
a Pan nachyla się nad przednim nadkolem i mówi , że to sprzegło ( stan kilometrów ca. 36.000 km ).
Okazało sie , że przez przypadek w Emil Frey Polska w Krakowie mieli na półce tak drogi element jak kompletny zespół sprzęgłowy do Outbacka Boxer Diesla ( 6.000 zł brutto z robocizna ), ale mechanik był zajety i musiałem przejechac za tydzień.
Ten czas wykorzystałęm na umówienie biegłego rzeczoznawcy , z którym przyjechałem na demontaz i montaż zespołu sprzegłowego do Emil Frey Polska
do Krakowa . Panowie doradcy z Emil Frey Polska i Subaru Import Polska tłumnie zgromadzeni przy demontazu i weryfikacji sprzegła w naszym pojeździe
stwierdzili z dumą , że sprzegło zostało spalone poniewaz kierowcy nie potrafia jeździć autami 4 WD , bo jak sie w takim aucie da więcej mocy to koła sie nie slizgaja tak jak w ośce , tylko naped przechodzi na cztery łapy i cierpi na tym sprzęgło.
Ja na to , żeby miły Pan pokazał zapis w gwarancji , badź w instrukcji obsługi stwierdzajacy , że aby gwarancję utrzymac to trzeba najpierw przejść specjalny kurs jazdy z określoną ilością godzin na Subaru . Tego miły Pan juz nie był w stanie pokazać . Za to my z biegłym pokazalismy Panom " Doradcom " pare ciekawostek , a
mianowicie :

koło zamachowe dwumasowe ( w skrócie dwumas ) miało poteźne luzy poosiowe co powodowało , ze pracowało mimośrodowo.
Ponieważ Pan doradca ( techniczny ! ) w obecnosci biegłego rzeczoznawcy przyznał , że nie wie co to jest luz poosiowy to dalsza dyskusja stała się zbedna.
Dla ciekawostki podam , że w nowym elemenie luz poosiowy wynosił 0,01 mm , a w elemenie wadliwym +/- 2 mm
Niezależnie od tego luz promieniowy był na dwumasie trzykrotnie większy ( 32 mm )niż w elemencie fabrycznie nowym ( 10 mm ).
W efekcie dwumas pracował wzgledem współpracujacych z nim elementów mimosrodowo przegrzewajac sie , niszczac tarcze sprzegłową i tarcze dociskową.
NAJCIEKAWSZE BYŁO TO , ŻE SŁONECZKO BYŁO W NIEZŁYM STANIE I SPRZEGŁO SIE NIE SLIZGAŁO , TYLKO SMIERDZIAŁO.

Najprawdopodobniej to mogło byc przyczyna bardzo ciezkiego wchodzenia wstecznego biegu i jeszcze jednej dolegliwosci , która sie pojawiła po ok. 20.000 km a mianowicie w trakcie jazdy miejskiej w trakcie stania na światłach silnik dostawał mocnych konwulsji i obroty szalały w zakresie od 500 do 1300 obr/min. Indagowani w tym zakresie panowie " doradcy techniczni " z Emil Frey POlska stwierdzili , że to normalne bo sie wtryskiwacze korygują .
Ciekawe tylko , że w innych silnikach turbo diesel z Common Railem tez sie wtryskiwacze korygują , ale siLNIKI nie dostaja OD TEGO padaczki.
Mam w tym zakresie swoja teorie , że to wcale sie nie koryguja wtryskiwacze , tylko mimosrodowo pracujący wadliwy dwumas powoduje dynamiczne nierównomiernosci cyklu pracy silina na jałowych obrotach.

Jeszcze co ciekawe poniewaz do naszej Subarki nie sposób było kupic stalówek do kół zimowych to skorzystałem z oferty Subaru i kupiłem
W eMIL fREY pOLSKA w kRAKOWIE drugi komplet orygiNALNYCH felg alu , takich jak w kompletacji fabrycznej.
Ponieważ przywiozłem je do Krakowa , aby wywazyc sobie przyzwoicie KOŁA z testem drogowym na zime , to sie okazało , że alu felgi majace 6 miesiecy zaczeły korodować wokół kołpaczków . Na szczescie Pan doradca z Emil Frey Polska stanał na wysokosci zdania i przekazał alu felgi do piaskowania i malowania,
co wykonanao dobrze , zobaczymy tylko co bedzie po nastepnej zimie.

I tak o to wygląda historia jednego outbacka Boxer Diesla z przebiegiem 37.000 km .
Tak poza tym bardzo przyjazne auto z świetna trakcją , wygodne , pojemne i bezpieczne I Z SUPER MUZYKĄ NA WYDECHU.
Ciekawy jestem tylko kiedy trzeba bedzie szykować kasę na kolejny zespół sprzęgłowy .
Dziwi mnie tylko , że Subaru wiedząc o tym problemie ( mechanicy w prywatnych rozmowach przyznają , że problem jest masowy ) chowa głowe w piasek
i dalej montuje kiepskie sprzęgła i dwumasy Sachsa Made in germany , ale wszakże z logo Subaru.
O dalszym przebiegu zabawy z zespołem sprzegłowym w Outbacku Boxer Dieslu bede informował na bieżąco na forum .
Mysle , że taka informacja przyda się potencjalnym nabywcom tego pojazdu.


Pozdrawiam serdecznie wszystkich Subarkowiczów


Tomek Orłowski z Katowic



minimus
5 gwiazdek
Auto: kiedyś OBK MY06 2.5L
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 12 lip 2009, o 03:35

To w końcu uznali gwarancje na sprzęgło?

Dzięki za informacje, pisz na bieżąco :thumb:

Cezar 01
0 gwiazdek
Auto: Subaru Outback Boxer Diesel
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 12 lip 2009, o 08:45

Witam drogich Subarkowiczów,

Naturalnie mili Panowie z Emil Frey Polska SA i Subaru Import POlska Sp. z o.o. ( obie z Krakowa )
gwarancji na zespół sprzęgłowy nie uznali ponieważ według nich , jak już napisałem wcześniej , jest to
zużycie eksploatacyjne spowodowane tym , że kierowcy nie potrafią jeździć samochodem ze stałym
napędem na cztery koła ( symmetrical AWD !!! ) . Nie miałem innego wyjscia i trzeba było zapłacić
6000,- zł za wymianę na fabrycznie nowe elementy Sachsa Made in Germany z logo Subaru , czyli zapewne
nalezy sie liczyć z tym , że wkrótce problem sie powtórzy . Ciekawe tylko kiedy : za 1000 km,
5000 km a może 20000 km.
Będę informował o efektach na bieżąco.

Pozdrowienia


Tomek Orłowski

devlin
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Włochy
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 12 lip 2009, o 08:53

A czy biegły rzeczoznawca nie może się odwołać od tej decyzji nieuznającej praw gwarancyjnych na ten zespół? Czy jego obecność cokolwiek pomogła? Może warto w końcu coś z tym zrobić, jakiegoś prawnika odpytać na tę okoliczność?
http://wwojnar.com/

– Это водка? – слабо спросила Маргарита. Кот подпрырнул на стуле от обиды.
– Помилуйте, королева, – прохрипел он, – разве я позволил бы себе налить даме водку? Это – чистый спирт!

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 222 razy
Polubione posty: 345 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 12 lip 2009, o 08:57

A na marginesie, czy sa zamienniki do tego modelu kola i sprzęgła?
Jeżeli tak, to kazałbym Panom z serwisu zmontować to wszystko do kupy i pojechać w p... .
Jeszcze można sie do Niemiec do serwisu przejechać. Ciekawe, czy tam maja podobne podejście, jak Rogalski Company...
Dolce far niente ;-)

Godlik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
Polubił: 18 razy
Polubione posty: 83 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 12 lip 2009, o 09:09

FUX pisze: A na marginesie, czy sa zamienniki do tego modelu kola i sprzęgła?
Nie wiem jak w przypadku diesela, ale Jarek z Józefowa mówił mi, że w benzynowych Legacy/Outback klientów, (z powodzeniem) przerabia to na jednomasowe.

Cezar 01
0 gwiazdek
Auto: Subaru Outback Boxer Diesel
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 12 lip 2009, o 09:40

Pan Jarek z Józefowa to może i przerabia sprzegła ale w cudzych samochodach.

Krótko wyjaśnię po co został wymyślony dwumas :
chodzi o to aby nie wyważonych drgań skretnych pochodzących z jednostki napędowej nie przenosić
na pozostałe elementy układu napędowego , w tym szczególnosci na skrzynię biegów .
Dwumas ma je naturalnie pochłaniać , w zabudowanych w nim tłumikach dragań skrętnych.
W boxerze Outbacku Dieslu takie tłumiki drgań skretnych są zabudowane w tarczy sprzęgłowej ( podwójne spręzyny )
oraz w dwumasie ( oddzielne komory tłumiące na obwodzie koła dwumasowego wypełnione olejem i po napełnieniu nim w fabryce
zabezpieczone zaślepkami )
Przy dzisiejszym stanie techniki samochodowej wymiana dwumasu w opisywanej jednostce boxer diesel
na koło jednomasowe spowodowała by zapewne po kilkunastu tysiącach kilometrów bardzo kosztowną awarię
skrzyni przekładniowej i oczywiscie utratę gwarancji na samochód ( 3 lata albo 100.000 km ).
Tak jak juz pisałem nie jest problemem dwumas jako taki , problemem jest dwumas wadliwy fabrycznie,
bądź niedostosowany konstrukcyjnie do parametrów współpracujacej z nim jednostki napędowej.

Pozdrowienia



Tomek Orłowski

Gość
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 12 lip 2009, o 09:43

Cezar 01 pisze:Nie miałem innego wyjscia i trzeba było zapłacić
6000,- zł za wymianę na fabrycznie nowe elementy Sachsa Made in Germany z logo Subaru , czyli zapewne
nalezy sie liczyć z tym , że wkrótce problem sie powtórzy . Ciekawe tylko kiedy : za 1000 km,
5000 km a może 20000 km.
Będę informował o efektach na bieżąco.
Powiem, że jesteś naprawdę hojnym człowiekiem.
Subaru Import Polska może sobie tylko życzyć jeszcze więcej takich szczodrych klientów.
:mrgreen:

Gość
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 12 lip 2009, o 10:01

Cezar 01 pisze:Pan Jarek z Józefowa to może i przerabia sprzegła ale w cudzych samochodach.
Autoryzowane serwisy Subaru tez tak przerabiają, dla Twojej informacji.
Ale Ciebie woleli przerobić na 6 koła... :giggle:
Cezar 01 pisze:Krótko wyjaśnię po co został wymyślony dwumas :
chodzi o to aby nie wyważonych drgań skretnych pochodzących z jednostki napędowej nie przenosić
na pozostałe elementy układu napędowego , w tym szczególnosci na skrzynię biegów .
Dwumas ma je naturalnie pochłaniać , w zabudowanych w nim tłumikach dragań skrętnych.
W boxerze Outbacku Dieslu takie tłumiki drgań skretnych są zabudowane w tarczy sprzęgłowej ( podwójne spręzyny )
oraz w dwumasie ( oddzielne komory tłumiące na obwodzie koła dwumasowego wypełnione olejem i po napełnieniu nim w fabryce
zabezpieczone zaślepkami).
Przy dzisiejszym stanie techniki samochodowej wymiana dwumasu w opisywanej jednostce boxer diesel
na koło jednomasowe spowodowała by zapewne po kilkunastu tysiącach kilometrów bardzo kosztowną awarię
skrzyni przekładniowej i oczywiscie utratę gwarancji na samochód ( 3 lata albo 100.000 km ).
Tak jak juz pisałem nie jest problemem dwumas jako taki , problemem jest dwumas wadliwy fabrycznie,
bądź niedostosowany konstrukcyjnie do parametrów współpracujacej z nim jednostki napędowej.)
A ja w Foresterze 2.0 XT, rocznik 2003 (z maunalną skrzynią biegów) nie mam i nigdy nie miałem dwumasu. I po przebiegu 180.000 km nie mam żadnego problemu ze skrzynią biegów. Jak wyjaśnisz ten fenomen techniczny?

Godlik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
Polubił: 18 razy
Polubione posty: 83 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 12 lip 2009, o 10:21

Cezar 01 pisze: Pan Jarek z Józefowa to może i przerabia sprzegła ale w cudzych samochodach.
No cóż... Niektórzy wolą wydać 6k na to samo badziewie, ich sprawa :cofee:

Poza tym pisałem o benzynach, nie wiem czy w dieslu też jest to możliwe.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 12 lip 2009, o 10:31

Cezar 01 pisze:Przy dzisiejszym stanie techniki samochodowej wymiana dwumasu w opisywanej jednostce boxer diesel
na koło jednomasowe spowodowała by zapewne po kilkunastu tysiącach kilometrów bardzo kosztowną awarię
skrzyni przekładniowej i oczywiscie utratę gwarancji na samochód ( 3 lata albo 100.000 km ).
Tak jak juz pisałem nie jest problemem dwumas jako taki , problemem jest dwumas wadliwy fabrycznie,
bądź niedostosowany konstrukcyjnie do parametrów współpracujacej z nim jednostki napędowej.
Koło dwumasowe to jeden z największych bull shitów jakie w motoryzacji wymyślono do tej pory.

Kosztuje krocie, pada co chwilę (nie tylko w Subaru), w zasadzie jest tylko po to, żeby klientów doić z pieniędzy.

A że normalne koło spowodowałby awarię skrzyni.... No bez jaj.... :giggle:
Wymieniać i po kłopocie.

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 12 lip 2009, o 10:57

Cezar 01 pisze: Przy dzisiejszym stanie techniki samochodowej wymiana dwumasu w opisywanej jednostce boxer diesel
na koło jednomasowe spowodowała by zapewne po kilkunastu tysiącach kilometrów bardzo kosztowną awarię
skrzyni przekładniowej
Albo i nie, bo po to masz tłumik drgań na tarczy (do tego powinno być odpowiednie koło pasowe, z tłumikiem drgań). Zresztą lata temu jeździło mnóstwo diesli, również sześciocylindrowych, w których problem drgań skrętnych jest większy, bo wał dłuższy i niektóre jeżdżą do dziś, nawet z milionowymi przebiegami.

Sądzę, że koło dwumasowe jest niczym innym, jak próbą ucywilizowania lubiącego sobie powibrować diesla za cenę wysokiej awaryjności.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

minimus
5 gwiazdek
Auto: kiedyś OBK MY06 2.5L
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 12 lip 2009, o 11:23

W moim OBK MY06 wymienili w ramach gwarancji dwumas na jednomas, przy okazji wymieniając tarczę sprzęgła. Też na gwarancji. Jednak to była benzyna!
I Panowie, kolega Cezar 01, wydaje się wiedzieć co mówi. Faktycznie moze tak być, że dwumas w boxer dieslu jest wysoce wskazany. Także ze względu na to że Rogal i S-ka tylko pewnie czekają na takie okazje żeby zabrać w ogóle gwarancje.

Cezar 01, wrzuciłeś to na forum reżimowe także??

A tak w ogóle to to się nadaje do prasy. Robią ludzi w ch... na dużą skalę. Nie pierwszy i nie drugi to przypadek. :evil:

tadeklodz
2 gwiazdki
Auto: forester my09
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 12 lip 2009, o 11:33

a nie lepiej zapytać Subaru Europa czy gwarancja obejmuje również dwumas i sprzęgło? Ich odpowiedź mogłaby wyjaśnić sprawę.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 12 lip 2009, o 11:46

minimus pisze:Faktycznie moze tak być, że dwumas w boxer dieslu jest wysoce wskazany.
Tak, jest bardzo wskazany dla producenta/sprzedawcy/serwisanta.
Każdy użytkownik po 30tyś km płaci 6tyś zł. Czysty biznes :mrgreen:

minimus
5 gwiazdek
Auto: kiedyś OBK MY06 2.5L
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 12 lip 2009, o 11:55

tadeklodz, chyba nie ma czegoś takiego jak Subaru Europa. SIP ZTZW należy do importera ze Szwajcarii. Importerzy Subaru nie są kapitałowo związani z FHI.

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 355 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 12 lip 2009, o 12:19

Cezar 01 pisze: stwierdzili z dumą , że sprzegło zostało spalone poniewaz kierowcy nie potrafia jeździć autami 4 WD
ja to bede nudny, ale oczyma wyobrazni widze jak 70 letnie Australijki jezdza na nauke jezdzenia swoimi OBK. Bullshit. Podobnie jak widze te starsze panie sprawdzajace cisnienie w kolach co drugie tankowanie :evilgrin:

Z reszta, problem masowo pojawil sie przy dieslach, wczesniej dotyczyl glownie tylko benzyny turbo, przy czym uzytkownicy w wiekszosci przypadkow rzeczywiscie starali sie przyjarac sprzeglo ;-)

A SIP (thx God, ze to nie nazywa sie Subaru Polska, bo bym zezarl literki z tylnej klapy ze wstydu) jest znany z obslugi gwarancyjnej. :evil:

BTW skoro obluga AWD jest trudna dla klientow i powoduje utrate gwarancji, w ramach zakupu powinno byc szkolenie z obslugi, czy takie miales? W instrukcji jest wzmianka o tym, ze nalezy w sposob szczegolny uzywac sprzegla?

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 287 razy
Polubione posty: 55 razy

Post 12 lip 2009, o 13:54

Remek, koła dwumasowe masowo padały w Legacach benzynowych. W OBK pewnie też. Bywa, że skutkiem uszkodzenia koła dwumasowego (wibracji), było uszkodzenie sprzęgła - nierównomierne wytarcie tarczy sprzęgła.

Godlik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
Polubił: 18 razy
Polubione posty: 83 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 12 lip 2009, o 14:20

So What! pisze: Remek, koła dwumasowe masowo padały w Legacach benzynowych.
I przez pewien czas SIP wymieniał je na gwarancji razem ze sprzęgłem. Niestety na takie samo gówno (wiem, bo się załapałem na wymianę i po 30kkm znowu ćwierka).
Krótko po założeniu przez kogoś wątku na forum SIP (a może to tylko przypadek...) na ten temat, SIP przestał uznawać to jako naprawę gwarancyjną.

minimus
5 gwiazdek
Auto: kiedyś OBK MY06 2.5L
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re:

Post 12 lip 2009, o 14:21

So What! pisze:Remek, koła dwumasowe masowo padały w Legacach benzynowych. W OBK pewnie też. Bywa, że skutkiem uszkodzenia koła dwumasowego (wibracji), było uszkodzenie sprzęgła - nierównomierne wytarcie tarczy sprzęgła.
Dokładnie. Tylko w dieslach jest to dużo częściej i jeszcze w SIP przestał uznawać na to gwarancje. Wcześniej, przy benzynowych, ją uznawał!

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 12 lip 2009, o 14:33

Czy ktoś z uczestników dyskusji może mi pomóc zdobyć takie koło i sprzęgło? Ułatwiłoby to i przyspieszyły wyprodukowanie zamiennika :)

tadeklodz
2 gwiazdki
Auto: forester my09
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 12 lip 2009, o 15:08

minimus pisze:tadeklodz, chyba nie ma czegoś takiego jak Subaru Europa. SIP ZTZW należy do importera ze Szwajcarii. Importerzy Subaru nie są kapitałowo związani z FHI.
A kto udziela gwarancji? importer ze Szwajcarii czy FHI. Wydaje mi się że FHI i to oni są władni wydać opinię o uwzględnianiu gwarancji na sprzęgła i dwumasy.

minimus
5 gwiazdek
Auto: kiedyś OBK MY06 2.5L
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 12 lip 2009, o 15:15

W dużym skrócie FHI poprzez SIP. Można zapytać FHI. Pewnie :-)

Cezar 01
0 gwiazdek
Auto: Subaru Outback Boxer Diesel
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 12 lip 2009, o 16:03

Co do gwarancji to sprawa sie przedstawia tak , że udziela jej Subaru Import Polska Sp. z o.o.
a żądania gawarncyjne trzeba zgłaszać w fomie pisemnej w serwisie partnerskim Subaru tj.
np. Emil Frey Polska SA w Krakowie.
Przy czym tak jak juz pisałem w książce gwarancyjnej sprzegło zostało uznane jako element eksploatacyjny
i wyłączone spod gwarancji , aczkolwiek każdorazowo , jak poinformowano mnie w Emil Frey Polska SA decyzja
zalezy od uznania Subaru Import Polska Sp. z o.o.
Jak pisałem uruchamiajac ten temat wyglada to tak , że przychodzi kliku miłych panów ( naturalnie bez
wizytówek , aby broń Boże nie było wiadomo kto jest kto i po demontazu zespołu sprzegłowego mili
Panowie z dziką satysfakcją oznajmiają , że to wina klienta bo nie potrafi jeździć samochodem z napędem
symmetrical AWD.
Ja jak już napisałem przyszłem na demontaż i weryfikację z biegłym rzeczoznawcą sądowym , za którego jeszcze naturalnie zapłaciłem,
a Subaru Import Polska reprezentowali doradcy techniczni , którym nieznane jest pojęcie z mechaniki maszyn
zwane luzem poosiowym ( dobrze , że był przy tym biegły , bo nikt by mi w to nie uwierzył )
W instrukcji obsługi z kolei producent pojazdu , czyli Fuji Heavy Industries podaje , że eksploatacja Outbacka
wyglada przy normalnej jeździe prawie tak samo jak w pojeździe napedzanym na jedna oś .
Co ciekawe na poczatku instrukcja dołaczona do pojazdu była tylko w języku niemieckim , dopiero
po pisemnej interwencji w Subaru Import Polska SA dosłano mi instrukcje w jezyku polskim.

Mysle , że niezbedne bedzie poinformowanie Japończyków z Fuji Heavy Industries jaką marke wyrabiają im mili
Panowie z Subaru Import Polska Sp. z o.o. i tak w najbliższym czasie uczynię.

Informacja dla Kolegi , który pyta się o zespół sprzęgłowy na podstawie , którego chciałby wyprodukować zamiennik.
Mam zabezpieczony cały komplet zespołu sprzegłowego włącznie z sławetnym dwumasem , ale póki co to potrzebny
mi będzie jako dowód w sprawie w procesie sadowym przeciwko Subaru Import Polska Sp. z o.o. oraz Emil Frey Polska
SA , o czym bedę drogich Subarkowiczów na bieżąco informował.

Pozdrawiam

Tomek Orłowski

tadeklodz
2 gwiazdki
Auto: forester my09
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Sprzęgła i dwumasy w Outbackach Boxerach Dieslach

Post 12 lip 2009, o 16:09

koniecznie opisz swoją sytuację w FHI może to znacznie pomóc i obędzie się bez sprawy sądowej. Japończycy są czuli wg mnie na swoją reputację i opinie klientów

ODPOWIEDZ