Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
Witam czy ktoś zna oznaczenia silników które zostały zamówione w subaru przez producentów do aut które miały być przeznaczone do montażu instalacji lpg takie auta posiadały wzmacniane gniazda zaworowe.
EW. Jak można sprawdzić czy te gniazda "wzacniane" sa w moim aucie;]po oznaczeniach silnika numeru vin..
EW. Jak można sprawdzić czy te gniazda "wzacniane" sa w moim aucie;]po oznaczeniach silnika numeru vin..
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
EJ20F - to jest kod tego silnika, nacisk na literkę F. w moim leśniku, ten numer jest wraz z innymi kodami w oklicach drzwi kierowcy.
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
Skąd ta informacja? Gdzieś czytałem że w Niemczech Forestery sprzedawane z instalacją LPG miały wymieniane głowice przy gazowaniu. To jak wreszcie było/jest? JAKO że bywa na forum świetny specjalista od gazu może mógłby się wypowiedzieć ?RDS220 pisze:EJ20F - to jest kod tego silnika, nacisk na literkę F. w moim leśniku, ten numer jest wraz z innymi kodami w oklicach drzwi kierowcy.
Nie chce mi się w to wierzyć.
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
Na bazie doświadczenia mogę powiedzieć, że można określić dwie wersje silników wolnossących 2,0 dohc z roczników 05-10.Urbi pisze:Skąd ta informacja? Gdzieś czytałem że w Niemczech Forestery sprzedawane z instalacją LPG miały wymieniane głowice przy gazowaniu. To jak wreszcie było/jest? JAKO że bywa na forum świetny specjalista od gazu może mógłby się wypowiedzieć ?RDS220 pisze:EJ20F - to jest kod tego silnika, nacisk na literkę F. w moim leśniku, ten numer jest wraz z innymi kodami w oklicach drzwi kierowcy.
Nie chce mi się w to wierzyć.
Tzw engine code lub engine type;
EJ204....., nie przystosowany do lpg- regulacja luzów zaworowych co 30-50 tys km.
EJ20F....., przystosowany do lpg- regulacja luzów zaworowych z częstotliwością pow. 100 tyś km.
Muszę dodać, że kilka aut z EJ20F..... przejechało 200tys km na LPG bez regulacji luzów zaworowych i praca ich silników jest lepsza niż EJ204 po 40tys. km na LPG.
Pozdrawiam,
jako
http://subarulpg.pl
tel. +48 692 325 541
tel. +48 692 325 541
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
No to zonk bo ja mam EJ204 ale w legacy
Pozdrawiam. Bzikus7.
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
Jako dzięki za info!
Ja mam szczęśliwie EJ20F. Czy już w 2005 FHI myślało o LPG? Czy to raczej różnica wynikająca z czego innego? Oni przecież sprzedają większość aut do USA a tam LPG nikt nie kupuje.
Ja mam szczęśliwie EJ20F. Czy już w 2005 FHI myślało o LPG? Czy to raczej różnica wynikająca z czego innego? Oni przecież sprzedają większość aut do USA a tam LPG nikt nie kupuje.
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
Witam serdecznie
Najpierw się przywitam jako że to mój pierwszy post na forum.
Co do silników EJ20F to trop jak najbardziej słuszny. Szukałem dokładnie wersji Bi-fuel i code silnika jest właśnie EJ20F.
Nie znalazłem dokładnej specyfikacji ale wszystko włącznie z oryginalną instrukcją do układu LPG zdaje się potwierdzać tezę o specjalnej konstrukcji głowicy (na ile pozwala mi moje zrozumienie języka włoskiego)
" a tam LPG nikt nie kupuje." zdziwił byś się co oni tam kupują
Pozdrawiam
Najpierw się przywitam jako że to mój pierwszy post na forum.
Co do silników EJ20F to trop jak najbardziej słuszny. Szukałem dokładnie wersji Bi-fuel i code silnika jest właśnie EJ20F.
Nie znalazłem dokładnej specyfikacji ale wszystko włącznie z oryginalną instrukcją do układu LPG zdaje się potwierdzać tezę o specjalnej konstrukcji głowicy (na ile pozwala mi moje zrozumienie języka włoskiego)
" a tam LPG nikt nie kupuje." zdziwił byś się co oni tam kupują
Pozdrawiam
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
O jakiej "instrukcji do LPG" piszesz QUATO? Możesz podesłać jakiś link?
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
QATO pisze: Wolę raczej QATO
upssss... literówka.
Dzięki! Zdaje się, że silnik mam ok do LPG.QATO pisze: A mówię o tej instrukcji którą dostałem razem z innymi papierami od Forka. Zdjęcie nie jest najlepsze ale musicie mi uwierzyć na słowo ze wydrukowana tak jak reszta papierów dealer'skich.
A jak to teraz jest w Europie z LPG instalowanym w sieciach dilerskich SUBARU? Niemcy się podobno wycofali. LPG instalują we Włoszech, Holandii... gdzieś jeszcze?
- eror
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: FOREK 2.0/158 A/T - LPG - PRZESZŁOŚĆ :-(
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
No to poszedłem do auta, sprawdzić kod silnika.
Przy drzwiach nigdzie nie znalazłem żadnych kodów.
Na bloku silnika jest i owszem ale tylko EJ20 I co dalej
Cholera, gdzie tego jeszcze można szukać
Przy drzwiach nigdzie nie znalazłem żadnych kodów.
Na bloku silnika jest i owszem ale tylko EJ20 I co dalej
Cholera, gdzie tego jeszcze można szukać
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
U mnie jest tabliczka przy lewym przednim mocowaniu amortyzatora.
Pole "Engine type " EJ20FXXXX
Pole "Engine type " EJ20FXXXX
- eror
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: FOREK 2.0/158 A/T - LPG - PRZESZŁOŚĆ :-(
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
Cholera, a na mojej jest EJ204XXXX
I właśnie od ostatniej regulacji minęło 30tysi.
Poprzednio, jak były robione luzy, też mi się zapalał ch.engine.
I wtedy jedno gniazdo było solidnie wypalone, tak, że kompresji nie trzymał.
Coś mi się zdaje, że czem prędzej muszę na regulację jechać
I właśnie od ostatniej regulacji minęło 30tysi.
Poprzednio, jak były robione luzy, też mi się zapalał ch.engine.
I wtedy jedno gniazdo było solidnie wypalone, tak, że kompresji nie trzymał.
Coś mi się zdaje, że czem prędzej muszę na regulację jechać
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
I co robiłeś głowice?eror pisze:Cholera, a na mojej jest EJ204XXXX
I właśnie od ostatniej regulacji minęło 30tysi.
Poprzednio, jak były robione luzy, też mi się zapalał ch.engine.
I wtedy jedno gniazdo było solidnie wypalone, tak, że kompresji nie trzymał.
Coś mi się zdaje, że czem prędzej muszę na regulację jechać
Pozdrawiam. Bzikus7.
- eror
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: FOREK 2.0/158 A/T - LPG - PRZESZŁOŚĆ :-(
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
Na szczęście nie.
Jeden zawór był sooolidnie upalony ale wystarczyło wszystko dotrzeć i siadło.
Gdybym nie przeczytał tu tego co przeczytałem nie robił bym jeszcze sprawdzenia luzów.
A teraz nie wytrzymam długo w niepewności.
Ale docieranie i tak bolało (portwel). Przy okazji wszystkie uszczelnienia wymienione i rozrząd jak już silnik był opuszczony.
Jeden zawór był sooolidnie upalony ale wystarczyło wszystko dotrzeć i siadło.
Gdybym nie przeczytał tu tego co przeczytałem nie robił bym jeszcze sprawdzenia luzów.
A teraz nie wytrzymam długo w niepewności.
Ale docieranie i tak bolało (portwel). Przy okazji wszystkie uszczelnienia wymienione i rozrząd jak już silnik był opuszczony.
- eror
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: FOREK 2.0/158 A/T - LPG - PRZESZŁOŚĆ :-(
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
Oczywiście, że tak.
Z automatu uszczelki pod głowicami mam nowe.
Z automatu uszczelki pod głowicami mam nowe.
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
U mnie już nie było tak kolorowo co prawda żadne gniazdo nie było wypalone, zawory dostały szlif i docieranie, wymiana prowadnic zaworowych i uszczelniaczy.
Pozdrawiam. Bzikus7.
-
neef
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Wroclaw
- Auto: 205 gti/Forester MY03 2.0 N/A
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
To ja się też podepnę pod temat.
U siebie (na podstawie VINu) mam EJ201 (2.0 125km 2002 MY03).
Jak to się przekłada na regulację zaworów i ewentualny LPG?
U siebie (na podstawie VINu) mam EJ201 (2.0 125km 2002 MY03).
Jak to się przekłada na regulację zaworów i ewentualny LPG?
- wilq
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Legacy IV 2.0, Impreza MY17 2.0 NA
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
Aaaaaaa
Tak przypadkiem temat odkryłem w czasie wykłócania się o LPG :P
Nawet nie wiedziałem że były takie silniki przystosowane do instalacji - mój egzemplarz to właśnie bi-fuel z włoch, i oznaczenie silnika to właśnie F :)
To znaczy że mogę śmigać spokojnie na tym ? Już myślałem czy by tego nie rozebrać i sprawdzać czy w porządku wszystko :D
Tak przypadkiem temat odkryłem w czasie wykłócania się o LPG :P
Nawet nie wiedziałem że były takie silniki przystosowane do instalacji - mój egzemplarz to właśnie bi-fuel z włoch, i oznaczenie silnika to właśnie F :)
To znaczy że mogę śmigać spokojnie na tym ? Już myślałem czy by tego nie rozebrać i sprawdzać czy w porządku wszystko :D
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
Odswieżę nieco. Jak z tym silnikiem EJ201NYSAB ? Jest w forku 05 (przedlift) z "fabrycznym" gazem z Italii. MA toto utwardzone gniazda zaworowe?
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
To ja się dołączę do tematu, Czy główny specjalista czyli JAKO mógłby wypowiedzieć się na temat mojego pomysłu:
Pacjent: Forek 2,5XT MY06 prod.2005
Czy jest techniczna możliwość wymiany gniazd na przystosowane pod LPG (żeby przebiegi między regulacjami uzyskać jak w silnikach EJ20F), ewentualnie czy może polecić kogoś do takiej roboty?
Pacjent: Forek 2,5XT MY06 prod.2005
Czy jest techniczna możliwość wymiany gniazd na przystosowane pod LPG (żeby przebiegi między regulacjami uzyskać jak w silnikach EJ20F), ewentualnie czy może polecić kogoś do takiej roboty?
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
Witam,
no a ja właśnie znalazłem po VIN JF1SG5LW46G0xxxxx, że Forek, nad którym się zastanawiam ma silnik, tu cytuję: "2.0L EMPI DOHC NA & LPG". Czy to znaczy, że na tabliczce znamionowej w komorze silnika mam szukać oznaczenia EJ204xxxx, czy EJ20Fxxxx? Jeszcze nie miałem okazji zaglądnąć pod maskę...
Jakbym brał to z planem zagazowania, w sprawie którego będę się odzywał i zrobię foto-love-story jak się zdarzy, że kupię...
no a ja właśnie znalazłem po VIN JF1SG5LW46G0xxxxx, że Forek, nad którym się zastanawiam ma silnik, tu cytuję: "2.0L EMPI DOHC NA & LPG". Czy to znaczy, że na tabliczce znamionowej w komorze silnika mam szukać oznaczenia EJ204xxxx, czy EJ20Fxxxx? Jeszcze nie miałem okazji zaglądnąć pod maskę...
Jakbym brał to z planem zagazowania, w sprawie którego będę się odzywał i zrobię foto-love-story jak się zdarzy, że kupię...
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
Szukać EJ20F. Przy czym nie ufaj tym dekoderom - sprawdź sobie kilka innych VIN i się okaże, że mimo zapisu DOHC NA & LPG trafiasz na EJ204. Krótko mówiąc - albo niech sprzedający poda tę informację, albo sprawdzić przy oględzinach - będziesz miał pewność.subie pisze:no a ja właśnie znalazłem po VIN JF1SG5LW46G0xxxxx, że Forek, nad którym się zastanawiam ma silnik, tu cytuję: "2.0L EMPI DOHC NA & LPG". Czy to znaczy, że na tabliczce znamionowej w komorze silnika mam szukać oznaczenia EJ204xxxx, czy EJ20Fxxxx? Jeszcze nie miałem okazji zaglądnąć pod maskę...
Re: Wzmacniane gniazda zaworowe?!Forester 2.0
ciekawy watek.
a jak jest z silnikami w OBKu?
w moim ex 2,5 montowalem gaz przy 60kkm (mialem go od 25kkm)?
przy duzym przegladzie zaufany mechanik w aso powiedzial mi, ze luzy byly praktycznie nie dotykane - wszystko ok.
nie wiem jak sie Stefankowimac dalej spisuje ta instalacja, ale u mnie do konca (130 kkm?) bylo ok...
a jak jest z silnikami w OBKu?
w moim ex 2,5 montowalem gaz przy 60kkm (mialem go od 25kkm)?
przy duzym przegladzie zaufany mechanik w aso powiedzial mi, ze luzy byly praktycznie nie dotykane - wszystko ok.
nie wiem jak sie Stefankowimac dalej spisuje ta instalacja, ale u mnie do konca (130 kkm?) bylo ok...