Forum Subaru

Przejdź do zawartości

Czujnik prędkości

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania

Post 8 paź 2008, o 20:54

Witam Wszystkich...
szukając wtyczek do sprawdzania błędów coś gdzieś zruszyłem i prędkościomierz mi padł. CE też mi sygnalizuje 33. Gdzie szukać czujnika i może ktoś ma pomysł jak i gdzie sprawdzać i szukać problemu??? ;-(
Danieldd48
2 gwiazdki
 
Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
Skąd: z Jasła
  

Post 8 paź 2008, o 23:37

Czujnik jest wkręcony w skrzynię biegów (w przypadku manuala) po tej samej stronie co bagnet, jakieś 10-15cm za nim. Biegną od niego dwa przewody we wspólnej izolacji zakończone wtyczką. Sprawdź czy się nie wypięły, sprawdź stan kabla przy wyjściu z czujnika - mają tendencję do urywania się. Najprościej wychodzi zajrzeć pod auto na kanale. Od strony komory silnika ciężko go dojrzeć (w przypadku Legaca tak jest :-| )

Uprzedzam ewentualna wymiana jest kłopotliwa z racji budowy tego cuda i miejsca gdzie jest wkręcony - czujnik można dostać na szrocie za 50pln. Swój (notabene po urwaniu kabla) wymieniłem dopiero przy okazji zdejmowania skrzyni :x Ale może ja nie umiem :giggle:

edit:
Kurde! Dopiero teraz doczytałem, że grzebałeś pod kierownicą! Sprawdź wtyczki biegnące do licznika i ogólnie wszystkie kostki pod tym plastikiem, tam jest tego multum. Powodzenia :-d
Obrazek
pablo2k
0 gwiazdek
 
Auto: Legacy 2.2
  

Post 8 paź 2008, o 23:56

Częściej od czujnika pada zębatka w skrzyni
Azrael
6 gwiazdek
 
Skąd: Warszawa
  

Post 9 paź 2008, o 09:46

W skrzyni jest 3 czujniki i nie wiem który to - patrząc od przodu jeden jest po lewej stronie a dwa po prawej tylnej części. Bata do oleju nie widzę. A pod kierownicą wczoraj kukałem, rozpinałem i spinałem wtyczki, sprawdzałem, czy się jakaś wsuwka nie wysunęła, czy nic nie zasniedziało i nic. Natomiast może to jakiś znak, było tak: spiąłem ponownie czarne wtyczki, odczytałem 33, sprawdziłem wiązkę obok silnika i zapominając o spiętych wtyczkach zapaliłem silnik i CE nic nie pokazywał, mrugał jednostajnie, ale prędkościomierz nadal nie działa.
Czy jeśli naprawimy awarię, to błąd się sam kasuje po zapłonie? Bo jeśli tak, to gdzieś tam coś styknęło- przynajmniej na chwilę... :wall:
Danieldd48
2 gwiazdki
 
Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
Skąd: z Jasła
  

Post 11 paź 2008, o 21:00

Witam,
sprawdziłem wszystkie możliwe wtyczki pod kierownicą i tę od czujnika i nic. Czy można sprawdzić sam czujnik nie mając innego???
Danieldd48
2 gwiazdki
 
Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
Skąd: z Jasła
  

Post 11 paź 2008, o 21:01

A jeśli to zebatka to jak ją sprawdzić i ewentualnie wymienić??
Danieldd48
2 gwiazdki
 
Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
Skąd: z Jasła
  

Post 11 paź 2008, o 21:04

Wykręcić czujnik i zobaczyć czy się kręci napęd czujnika. Sam czujnik tez można sprawdzić.
Azrael
6 gwiazdek
 
Skąd: Warszawa
  

Post 13 paź 2008, o 11:31

Witam, dzieki Azrael,
a jak już uda mi się go wykręcić, to jak go sprawdzić :?: to raz, a dwa to czy nie ma po drodze bezpiecznika (bo w sumie w niektórych autach jest) i trzy to czy od czujnika kable idą prosto do licznika, czy zawijają do kompa.
Elektrycy pomóżcie.
Danieldd48
2 gwiazdki
 
Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
Skąd: z Jasła
  

Post 13 paź 2008, o 16:25

Kable idą do ECU.
Azrael
6 gwiazdek
 
Skąd: Warszawa
  

Post 20 paź 2008, o 21:39

W prawdzie czujnika jeszcze nie odkręcałem, ale sprawdzałem jeszcze raz kable pod zegarami i wydają się OK. Za to z manuala wyczytałem, że jeden z przewodów idących do czujnika powinien mieć 12V. Sprawdzałem i żaden z DWÓCH przewodów nie jest pod zasilaniem. W manualu jest mowa o 3 przewodach i juz zgłupiałem.
Danieldd48
2 gwiazdki
 
Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
Skąd: z Jasła
  

Post 22 paź 2008, o 15:06

Przerabiam to samo w imprezie 96 - z tym, że nie mam linki, a elektroniczny czujnik (3 kabelki), ale...
Azrael - nie byłbym taki pewny, co do ECU, chyba że zaszły jakieś zmiany w rocznikach. Sygnał - niezależnie od tego, czy idzie z analogowego czy elektronicznego czujnik raczej przechodzi przez deske/licznik, bo musi zostać skonwertowany na sygnal zrozumiały przez ECU (szczegółnie w przypadku linki). Stąd - mam taką samą sytuację: brak licznika i CEL 33 - wychodzi mi, że albo moduł w liczniku jest rąbnięty, albo jest jakaś przerwa po drodze do licznika, bo na pewno nie na linii licznik-ECU. Gdyby to było możliwe, to licznik by dzialał, a ECU i tak wywalałby 33.

Jeśli masz linkę, to jest jakiś test od strony licznika - wykręcić go, potem śrubsztak w dziurę po lince i omomierz w odpowiednie wyjścia z licznika, ale w Twoim wypadku nie wiem które. Powinna sie zmieniać oporność na tych wyjściach. Widzialem to gdzieś niedawno w manualu do imprezy. Jak znajdę, to wkleję tutaj.
Bartek
0 gwiazdek
 
  

Post 23 paź 2008, o 14:42

Właśnie że nie mam linki, a czujnik ma dwa przewody. Z manuala wynika, że trzy przewody, to masa (-) napięcie (+) i trzeci z sygnałem do licznika/ECU. Wnioskuję, że masę bierze ze skrzyni, - bo być musi, więc zostaje + i sygnał przetworzony Przez licznik - powinno być skaczące napięcie 5 V. Tak wyczytałem z Manuala (ale ten mówi o 3 przewodach). Sprawdziłbym przejścia, gdybym był pewien jak ma być. A tak to trochę jak po ciemku na oślep. Szkoda grzebać jak nie wiesz czego szukać. Jak coś znajdziesz z imprezy to wklej prosze.
Pozrdawiam :-|
Danieldd48
2 gwiazdki
 
Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
Skąd: z Jasła
  

Post 26 paź 2008, o 02:32

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Bartek
0 gwiazdek
 
  

Post 27 paź 2008, o 23:30

Wielkie, wielkie dzięki, ale forek ma jednak trochę inny licznik, przynajmniej tylna część i wiele więcej info, poza te które już mam nie wnoszą. Ale dzieki :thumb:
Jeśli ktoś ma możliwość to potrzebuję info czy jeden z trzech/dwóch przewodów przy czujniku prędkości ma napiecie 12 V :?:
Danieldd48
2 gwiazdki
 
Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
Skąd: z Jasła
  

Post 31 paź 2008, o 17:42

Musi miec. Jesli chodzi o 3 kable, to jeden jest 12V - ale dopiero po przekreceniu zaplonu, drugi masa, a bodaj srodkowy to sygnal. Szczerze, to pierwszy raz slysze o czujnik na 2 kabelki...i sam nie wiem, co o nim myslec.

EDIT: Wow, outback 98 tez ma tylko 2 kabelki...ale to chyba w zwiazku z linka raczej...
Bartek
0 gwiazdek
 
  

Post 31 paź 2008, o 22:40

gdybym wiedział który podłączyć pod 12 V to bym był w domu, a tak nadal szukam jakiegoś rysunku w maualach innych modeli, ale jak na razie bezskutecznie. :-(
A tu dzisiaj przemknąłem koło RADAROWCÓW na piątce z 2.5 tys. obrotów (to gdzieś koło setyki) :evilgrin: , na szczęście nie zdążyli się pozbierać co by mnie namierzyć. :thumb: Ale jak długo tak można jeździć :?:
Danieldd48
2 gwiazdki
 
Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
Skąd: z Jasła
  

Post 17 lut 2009, o 16:25

Danieldd48 napisał(a):Ale jak długo tak można jeździć

oj można ;-(
podnoszę temat, bo się nie doszukałem rozwiązania.
Potrzebuję informacje na temat napięcia na przewodach od/do czujnika prędkości z dwoma przewodami.
Danieldd48
2 gwiazdki
 
Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
Skąd: z Jasła
  

Post 23 lip 2010, o 14:04

Mam podobny problem, też w Foresterze '98.
Co więcej, wiem od sprzedawcy, że czujnik był już wymieniany, zwrócono mi uwagę, że w tym modelu czujnik jest "dwukabelkowy" a nie "trzykabelkowy" jak w większości Subaru.
Czujnika jeszcze nie namierzyłem, wiem tylko, że gdzieś w korpusie skrzyni.
Z kabelkami i ich poluzowaniem coś może być na rzeczy, ponieważ przy jeździe przez wysokie trawy prędkościomierz zaczyna sie poruszać.

Też od jakiegoś czasu jeżdzę na obroty, sprawdzam z GPS czasem, 2,5tyś na 5 to u mnie jakieś 80-90km/h.

Jako, że ostatni post jest sprzed 1,5 roku liczę po cichu, że problem z czujnikiem jakoś się rozwiązał i wiadomo coś więcej. Z góry dzięki za informacje.
zbartek
0 gwiazdek
 
Auto: Forester '98; 2,0; LPG
Skąd: Łódź
  

Post 24 lip 2010, o 11:54

mów szybko co ci trzeba wiedzieć,mam taką skrzynię na wierzchu razem z czujnikami jeśli potrzebujesz fotkę
JAZDA SUBARU-BEZCENNE!!! ZA BENZYNE ZAPŁACISZ KARTĄ MAESTRO!!
lucza
4 gwiazdki
 
Auto: babcie ra 95 i 96
Skąd: KILKENNY IE-RACIBÓRZ PL
  

Post 26 lip 2010, o 15:09

świetnie!
Jak pisał kolega wyżej, patrzac od przodu, po lewej stronie skrzyni jest jeden czujnik, jakby wyższy, większy. Po prawej, troche bardziej z tyłu są dwa, oba mniejsze (niższe) od tego z lewej strony.
Wiesz może który z nich jest od prędkości?

W piątek grzebałem troche przy nich, postukiwanie, ruszanie itp, następonego dnia, po przejechaniu ok 120 km licznik zaczął działać. Ale tylko na 15 km, teraz znowu "leży". Widocznei rzeczywiscie cos nie styka, teraz chciałbym już miec pewność, którym się zająć bliżej.
zbartek
0 gwiazdek
 
Auto: Forester '98; 2,0; LPG
Skąd: Łódź
  

Post 26 lip 2010, o 19:49

no to już ci zdjęcia nie muszę robić,chyba że się uprzesz,ten "wysoki" to jest od prędkości,trzy kabelki a te po prawej maja tylko po dwa kabelki.Kabel od czujnika prędkości ma jedną wtyczkę na wysokości połączenia skrzyni i silnika a drugą wtyczkę bezpośrednio wpinaną w czujnik,tak że musisz sprawdzić kontakt na obu końcach
JAZDA SUBARU-BEZCENNE!!! ZA BENZYNE ZAPŁACISZ KARTĄ MAESTRO!!
lucza
4 gwiazdki
 
Auto: babcie ra 95 i 96
Skąd: KILKENNY IE-RACIBÓRZ PL
  

Post 27 lip 2010, o 14:10

wielkie dzięki.

Troche ruszanie kabelkami pomogło, znowu działa, ale teraz za to pojawił się nowy problem. Wskazówka licznika reaguje bardzo "ospale" na hamowanie, a jednocześnie wskazuje prędkość zbyt wysoką, szczególnie przy jeździe wolno. Ale to już martwi mnie mniej.

Jeszcze raz dzięki za pomoc.
zbartek
0 gwiazdek
 
Auto: Forester '98; 2,0; LPG
Skąd: Łódź
  


Powrót do Dział techniczny ...czyli dla kochających inaczej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości