Strona 2 z 3

Re: Forester - rozrząd

: 9 wrz 2012, o 19:27
autor: Konto usunięte
No dobra... i ja dojechałem do rozrządu. W W-wie serwisów dość, ceny też pewnie będą zróżnicowane.

Zanim podzwonię tu i tam chciałbym o parę rzeczy się dopytać. Jestem totalnym lajkonikiem w tych sprawach.

1. Jakie zestawy pasków rolek i innych akcesoriów są dobre, a których powinienem się wystrzegać?
2. Ile powinna taka operacja kosztować na nieoryginalnych i oryginalnych częściach?
3. Czy aktualnie jest jakieś dobre ASO w stolicy, z którego nie odeszli najlepsi mechanicy? ;-) I to samo dla nieASO?

Re: Forester - rozrząd

: 9 wrz 2012, o 19:29
autor: Chloru
Konto usunięte, zamiast rzeźbić podjedź do Dżanka ;-)

Re: Forester - rozrząd

: 9 wrz 2012, o 20:12
autor: Piter 35
Konto usunięte pisze: 1. Jakie zestawy pasków rolek i innych akcesoriów są dobre, a których powinienem się wystrzegać
Pasek to albo Subarowy lub Mitsuboshi , rolki oryginały tylko i pompa jeśli nie subarowa to zdecydowanie jakiejś japońskiej firmy :idea: .

Na pewno nie ma co oszczędzać , dobre części zapewnią Ci spokojnie długi przebieg :thumb:


Ceny, to ciężko coś powiedzieć :idea: , w Jeleniej koszt około 1500 zł

Re: Forester - rozrząd

: 9 wrz 2012, o 20:17
autor: Godlik
Ale pompy się chyba nie wymienia przy standardowej wymianie rozrządu.
Koszty podobne do tego co pisał Piter.

Re: Forester - rozrząd

: 9 wrz 2012, o 20:31
autor: Piter 35
Godlik pisze: Ale pompy się chyba nie wymienia
Pompę wody Ja tam wymieniam zawsze ( zdaje się ,że Tomciowi stuknęła setka :mrgreen: ) więc ty bardziej :idea:

Re: Forester - rozrząd

: 9 wrz 2012, o 20:39
autor: Godlik

Re: Forester - rozrząd

: 9 wrz 2012, o 21:40
autor: Gootek
Piter 35 pisze:
Godlik pisze: Ale pompy się chyba nie wymienia
Pompę wody Ja tam wymieniam zawsze ( zdaje się ,że Tomciowi stuknęła setka :mrgreen: ) więc ty bardziej :idea:
Wymieniasz na "oryginał" Subaru?

A może by tak przy okazji jeszcze wymienić pompę paliwa?
Albo jeszcze tą od wspomagania (która, nawiasem mówiąc bywa w subarakach najbardziej awaryjna z tych trzech).
;-)

Re: Forester - rozrząd

: 9 wrz 2012, o 22:57
autor: TERZO
A czy pompa paliwa albo wspomagania napędzana jest paskiem rozrządu? :)
Skoro nie wymieniać tej części, w której są łożyska o takim samym "przebiegu" jak np łożysko napinacza, to może napinacza albo innych rolek też nie trzeba wymieniać ? ;)

Re: Forester - rozrząd

: 9 wrz 2012, o 23:19
autor: Gootek
TERZO pisze:Skoro nie wymieniać tej części, w której są łożyska o takim samym "przebiegu" jak np łożysko napinacza, to może napinacza albo innych rolek też nie trzeba wymieniać ? ;)
A co zaleca producent samochodu?
Zaleca wymieniać tą pompę podczas wymiany rozrządu?


Ja nie jestem przeciwnikiem wymieniania sprawnych podzespołów.
Jeśli ktoś ma taką fantazję, to czemu nie.
Pod warunkiem jednak, że jakość zamiennika jest odpowiednia.
Bo dosyć łatwo mi wyobrazić sobie sytuacja, gdy taka nowa, kupiona za niewielkie pieniądze, pompa gorzej zniesie eksploatację niż zostawiona na swoim miejscu pompa oryginalna.

Re: Forester - rozrząd

: 9 wrz 2012, o 23:38
autor: TERZO
Лукашэнка, skoro rozrząd jest sprawny to po co wymieniać? :-> poczekaj aż się uszkodzi ;-)

Ogólnie na rozrządzie nie powinno się oszczędzać na częściach "za niewielkie pieniądze".. Po co producent ma zalecać wymianę części, która wytrzyma przebieg określony w gwarancji? Potem jak się spsuje to się wymieni ;-)

Rozrząd wymienia się co pewien przebieg i wszystkie części, chociaż sprawne przy wymianie, powinny (patrz wyżej) być wymienione na takie, które wytrzymają cały okres do następnej wymiany.

Ale każdy ma wybór na szczęście :cofee:

Re: Forester - rozrząd

: 10 wrz 2012, o 08:45
autor: Piter 35
Лукашэнка pisze: Wymieniasz na "oryginał" Subaru?
To akurat posiłkuję się nie oryginałem ( japońska firma ) czy tania :?: koło 700 zł
Лукашэнка pisze: A może by tak przy okazji jeszcze wymienić pompę paliwa?
To już przy remapie :razz:
Лукашэнка pisze: kupiona za niewielkie pieniądze, pompa gorzej zniesie eksploatację niż zostawiona na swoim miejscu pompa oryginalna

NA takich częściach się nie oszczędza :cofee:

Re: Forester - rozrząd

: 10 wrz 2012, o 09:20
autor: jarmaj
Лукашэнка pisze:A co zaleca producent samochodu?
Zaleca wymieniać tą pompę podczas wymiany rozrządu?
Nie

Re: Forester - rozrząd

: 10 wrz 2012, o 09:26
autor: miszozon
Piter 35 pisze: To akurat posiłkuję się nie oryginałem ( japońska firma ) czy tania koło 700 zł

Piter 35 Co za zamiennik :o Przecież japońskie, najlepsze pompy (AISIN, GMB) to koszt maks 350zł :idea:

Re: Forester - rozrząd

: 10 wrz 2012, o 10:21
autor: Kubik1
TERZO pisze:A czy pompa paliwa albo wspomagania napędzana jest paskiem rozrządu? :)
Skoro nie wymieniać tej części, w której są łożyska o takim samym "przebiegu" jak np łożysko napinacza, to może napinacza albo innych rolek też nie trzeba wymieniać ? ;)
Różnica jest zasadnicza . W skład rozrządu wchodzi pasek . Jak pasek się powyciąga i zużywa się podobnie jak koła po których współpracuje . Nowy pasek szybko by sie dostosował do już wyrobionych kółek . Druga sprawa to starzenie się paska .
Z tego co pamiętam, to producent zalecał wymiane pompy co 200kkm .

Re: Forester - rozrząd

: 10 wrz 2012, o 10:49
autor: Piter 35
miszozon pisze: Piter 35 Co za zamiennik Przecież japońskie, najlepsze pompy (AISIN, GMB) to koszt maks 350zł
Racja , pomyłka mała , pompa kosztowała koło 400 zł :oops:

Re: Forester - rozrząd

: 11 wrz 2012, o 12:12
autor: TOMA52
Komplet na zamiennikach (pasek Mitsuboshi, rolki Ruville, INA, pompa GMB) wychodzi około 900-1100 zł zależnie od silnika (razem z pompą). Na pompie nie warto oszczędzać, bo jak nie dotrwa do kolejnego rozrządu, to robocizna będzie droższa od pompy.

Re: Forester - rozrząd

: 8 wrz 2013, o 12:59
autor: stForek
Dobry Dien ! :-)

na początku pozdrawiam wszystkich użytkowników forum :thumb:

Rzadko tutaj przebywam aktywnie ale teraz z uwagi na fakt posypania się rozrządu w moim stForku (uważam, że nazwa się przyjmie u wszystkich użytkowników uwielbianych foresterów) :whistle: :whistle: postanowiłem poszukać manual -a w wersji łopatologicznej.

Mimo, że lubię wyzwania a przy rozrządzie siedziałem 2 dni (łącznie z nocą) filmy, które znalazłem bardzo mi pomogły.

Przedstawione jest w zarysie jak po kolei wymienić rozrząd w Subaru wraz z punktami newralgicznymi rozrządu, na które trzeba uważać przy całym "projekcie".

Filmy są w częściach i po angielsku ale dla nikogo nie powinien być to problem.

Część 1 -
Część 2 -
Część 3 -
Część 4 -
Część 5 -

- jak ściągnąć oczywiście poglądowo filmiki mogę napisać na priv.

Myślę, że nie zrobię tym konkurencji warsztatom a tylko rozszerzę trochę wiedzę użytkowników (niektórych), lepiej wiedzieć co się ma pod maską a wiedzy nigdy nie za wiele.

Łączę pozdrowienia ;-) ;-) ;-) ;-) :smart:

Re: Forester - rozrząd

: 8 wrz 2013, o 22:58
autor: Kubik1
stForek pisze:Dobry Dien ! :-)

na początku pozdrawiam wszystkich użytkowników forum :thumb:

Rzadko tutaj przebywam aktywnie ale teraz z uwagi na fakt posypania się rozrządu w moim stForku (uważam, że nazwa się przyjmie u wszystkich użytkowników uwielbianych foresterów) :whistle: :whistle: postanowiłem poszukać manual -a w wersji łopatologicznej.

Mimo, że lubię wyzwania a przy rozrządzie siedziałem 2 dni (łącznie z nocą) filmy, które znalazłem bardzo mi pomogły.

Przedstawione jest w zarysie jak po kolei wymienić rozrząd w Subaru wraz z punktami newralgicznymi rozrządu, na które trzeba uważać przy całym "projekcie".

Filmy są w częściach i po angielsku ale dla nikogo nie powinien być to problem.

Część 1 -
Część 2 -
Część 3 -
Część 4 -
Część 5 -

- jak ściągnąć oczywiście poglądowo filmiki mogę napisać na priv.

Myślę, że nie zrobię tym konkurencji warsztatom a tylko rozszerzę trochę wiedzę użytkowników (niektórych), lepiej wiedzieć co się ma pod maską a wiedzy nigdy nie za wiele.

Łączę pozdrowienia ;-) ;-) ;-) ;-) :smart:
I po to sie zarejestrowałeś żeby nam przekazać wiedzę ? Oj to wielki szacum dla Ciebie :lol:

Re: Forester - rozrząd

: 16 wrz 2013, o 01:06
autor: boczek
To i ja podbiję temat. Są w sieci (na przykład na pewnym znanym portalu aukcyjnym) zestawy rozrządu Forka S/tb za cenę dużo mniejszą niż w "uznanych" miejscach (~700zł wobec ~1200zł), przy czym dobór podzespołów wygląda w porządku: mitsuboshi, ntn, nsk, gmb, aisin. Gdzie tutaj jest haczyk?
I czy wymiana pompy wody jest konieczna? Zgodnie z zaleceniami powinno wymieniać się co ~200kkm, czyli co ~drugą wymianę. A jeśli przebieg auta jest dużo mniejszy od 200kkm? Czy jest sens wymieniać? Co się stanie, gdy pompa padnie?

Re: Forester - rozrząd

: 16 wrz 2013, o 09:02
autor: Boombastic
boczek pisze: Co się stanie, gdy pompa padnie?

Pompa to taka rolka z wiatraczkiem. Konstrukcja prosta. Ale o jej wytrzymałości decyduje łożysko. Jak się zatrze, pompa staje, pasek się zrywa, tłoki walą w zawory - duże, duże koszty. Czy warto? Ja w każdym aucie wymieniałem zawsze pompę. Może być jeszcze jeden scenariusz - wyciek z pompy. Akurat w Hondzie tak bywało. Też mówiono że pompę nalezy wymieniać co drugi raz, ale akurat uszczelka wytrzymywała 1,5 raza wymiany paska, czyli problem wracał. A przy dosyć niskim koszcie pompy i bardzo wysokim koszcie robocizny warto chyba od razu zalatwić temat.

Re: Forester - rozrząd

: 16 wrz 2013, o 09:04
autor: leon
Boombastic pisze: Jak się zatrze, pompa staje, pasek się zrywa

Nie tak hop, prędzej się bez obiegu płynu silnik zagotuje i UPG.

Re: Forester - rozrząd

: 16 wrz 2013, o 10:20
autor: Boombastic
leon pisze: Nie tak hop, prędzej się bez obiegu płynu silnik zagotuje i UPG.

Ja jednak obstawiam że szybciej pęknie pasek na zatartej pompie niż się silnik zagotuje. Może też się zdarzyć że zacierające się łożysko będzie stawiać większy opór i też zniszczy pasek.

Re: Forester - rozrząd

: 25 maja 2015, o 13:55
autor: zgrocca
:-d
no właśnie co pierwsze
gotowanie czy pasek
niby rolka gładka
su ma wskaźnik temperatury...
no właśnie
i jeszcze jedno po 4 - 5 latach bezwzględnie wymiana?

Re: Forester - rozrząd

: 25 maja 2015, o 20:16
autor: mark
Według terminarza przeglądów rozrząd należy wymienić przy przebiegu 105 tys. km lub w 84 miesiącu od nowości ( w zależności od tego, co nastąpi wcześniej):
"Po przekroczeniu 120 tys. km lub 96 miesięcy eksploatacji należy kontynuować obsługę okresową wg identycznego harmonogramu jak dla samochodów nowych, dodając do przebiegu kolejne km i przedziały czasowe..."
Mój ulubiony serwis nie wymienia pompy wodnej po 105tys. dopiero przy drugiej wymianie rozrządu (bo akurat pompy w subarakach są b. dobre!) Czyli wg specjalistów pompa do wymiany ok. 200tys. km lub 7 lat !

Re: Forester - rozrząd

: 26 maja 2015, o 07:59
autor: zgrocca
mark pisze:Według terminarza przeglądów rozrząd należy wymienić przy przebiegu 105 tys. km lub w 84 miesiącu od nowości ( w zależności od tego, co nastąpi wcześniej):
"Po przekroczeniu 120 tys. km lub 96 miesięcy eksploatacji należy kontynuować obsługę okresową wg identycznego harmonogramu jak dla samochodów nowych, dodając do przebiegu kolejne km i przedziały czasowe..."
Mój ulubiony serwis nie wymienia pompy wodnej po 105tys. dopiero przy drugiej wymianie rozrządu (bo akurat pompy w subarakach są b. dobre!) Czyli wg specjalistów pompa do wymiany ok. 200tys. km lub 7 lat !
dziękuję
za konkretną odpowiedź