Skąd olej na świecach?
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Skąd olej na świecach?
Podpięłam się już pod temat Filip Cz (sorki ), ale napiszę jeszcze raz w telegraficznym skrócie. W trakcie jazdy na wolnych obrotach zaobserwowałam, że samochód mi "szarpie" przy próbie dodania gazu. Po wymianie kabli wysokiego napięcia szarpanie ustało, natomiast są problemy z przyśpieszeniem (auto nie "zbiera się"). Dziś zostawiłam auto w warsztacie, i mechanik pokazał mi, że świece są mokre od oleju . Skąd może być ten przeciek? Ja nie wiem . Dziś jeszcze zauważyłam, że przy dodaniu gazu "do dechy", coś mi chrobocze pod stopą. Dżizasss... co to takiego??
Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć z kieliszkiem Chardonnay w jednej ręce,
tabliczką czekolady w drugiej, narąbany w trzy d..y, krzycząc : "ALE TO BYŁA JAZDA!"
:)
tabliczką czekolady w drugiej, narąbany w trzy d..y, krzycząc : "ALE TO BYŁA JAZDA!"
:)
raczej złe spalanie , nawet jakby olej przedostawał się przez pierścienie do komory spalania , to powinien iść w wydech razem ze spalinami a nie osiadać na świecach
IMHO przestawiony punkt zapłonu
ewentualnie jeszcze wadliwa świeca (słaba iskra) ale jeśli wszystkie są mokre to raczej wykluczone
[ Dodano: 2008-02-12, 23:53 ]
a przypadkiem rozrząd nie przeskoczył o ząbek ?
nie masz zjawiska spalania stukowego?
IMHO przestawiony punkt zapłonu
ewentualnie jeszcze wadliwa świeca (słaba iskra) ale jeśli wszystkie są mokre to raczej wykluczone
[ Dodano: 2008-02-12, 23:53 ]
a przypadkiem rozrząd nie przeskoczył o ząbek ?
nie masz zjawiska spalania stukowego?
pozdrawiam, darol vel viking
nie wiedziałem jak Ci to powiedzieć własnymi słowami , to poszukałem definicji
Spalanie stukowe to zjawisko występujące w pewnych warunkach pracy silnika, polegające na gwałtownym wzroście szybkości spalania, który powoduje powstanie dodatkowej fali ciśnienia o częstotliwości w zakresie słyszalnym. Objawia się to występowaniem w cylindrze silnika charakterystycznych dźwięków metalicznych, tzw. stuków. Do spalania stukowego może dojść w przypadku użycia benzyny z niższą liczbą oktanową niż przeznaczona dla tego silnika. Sytuacja taka może doprowadzić do poważnego uszkodzenia silnika.
Spalanie stukowe to zjawisko występujące w pewnych warunkach pracy silnika, polegające na gwałtownym wzroście szybkości spalania, który powoduje powstanie dodatkowej fali ciśnienia o częstotliwości w zakresie słyszalnym. Objawia się to występowaniem w cylindrze silnika charakterystycznych dźwięków metalicznych, tzw. stuków. Do spalania stukowego może dojść w przypadku użycia benzyny z niższą liczbą oktanową niż przeznaczona dla tego silnika. Sytuacja taka może doprowadzić do poważnego uszkodzenia silnika.
pozdrawiam, darol vel viking
viking,
nie zauważyłam metalicznych stuków w silniku , jak już to przy dodaniu gazu mam coś takiego jakby...hmmm... "przeskakiwała zębatka" - to tak w stylu "opisz własnymi słowami co autor miał na myśli" . A tankuję benzynę 95 na Orlenie, nigdy wcześniej mnie nie zawiodła
nie zauważyłam metalicznych stuków w silniku , jak już to przy dodaniu gazu mam coś takiego jakby...hmmm... "przeskakiwała zębatka" - to tak w stylu "opisz własnymi słowami co autor miał na myśli" . A tankuję benzynę 95 na Orlenie, nigdy wcześniej mnie nie zawiodła
Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć z kieliszkiem Chardonnay w jednej ręce,
tabliczką czekolady w drugiej, narąbany w trzy d..y, krzycząc : "ALE TO BYŁA JAZDA!"
:)
tabliczką czekolady w drugiej, narąbany w trzy d..y, krzycząc : "ALE TO BYŁA JAZDA!"
:)
nie wiem jaki jest patent w głowicy forestera , zawory są samoregulujące czy trzeba regulować ręcznie ?
być może nie domykają się prawidłowo i wtedy nie ma właściwego spalania , mogą być od tego mokre świece
naprawianie auta przez internet to jak pisanie nowej bajki o czerwonym kapturku , niby jest jakiś schemat ale interpretacja zależy od wyobraźni autora
Doxa, jeszcze chwila i zrobimy remont silnika
mam nadzieję że auto postawiłaś u gramotnego mechanika
być może nie domykają się prawidłowo i wtedy nie ma właściwego spalania , mogą być od tego mokre świece
naprawianie auta przez internet to jak pisanie nowej bajki o czerwonym kapturku , niby jest jakiś schemat ale interpretacja zależy od wyobraźni autora
Doxa, jeszcze chwila i zrobimy remont silnika
mam nadzieję że auto postawiłaś u gramotnego mechanika
- barbie
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Jarne City
- Auto: Subarbie Impreza WRX
- Polubił: 34 razy
- Polubione posty: 87 razy
U mnie takie objawy dały nieszczelne uszczelniacze zaworów ;)
Nie palił na jednym cylindrze, świece zafaflunione, olej lał się drzwiami i oknami
A jak Ci się ten olej leje to może poziom spadł ciut za mocno i stąd chrobotanie? Sprawdzałaś poziom?
Tak se gdybam, bez zajrzenia do bebechów to nie ma co zgadywać ;)
Nie palił na jednym cylindrze, świece zafaflunione, olej lał się drzwiami i oknami
A jak Ci się ten olej leje to może poziom spadł ciut za mocno i stąd chrobotanie? Sprawdzałaś poziom?
Tak se gdybam, bez zajrzenia do bebechów to nie ma co zgadywać ;)
barbie, było dokładnie jak piszesz. Poziom oleju spadł jak cholera, niedawno dolewałam a było na minimum. Mechanik uszczelnił zawory i wymienił świece. Autko śmiga jak ta lala :-D . Dziękuję wszystkim za pomoc, bo przynajmniej nie pojechałam do warsztatu ciemna jak tabaka w rogu .
Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć z kieliszkiem Chardonnay w jednej ręce,
tabliczką czekolady w drugiej, narąbany w trzy d..y, krzycząc : "ALE TO BYŁA JAZDA!"
:)
tabliczką czekolady w drugiej, narąbany w trzy d..y, krzycząc : "ALE TO BYŁA JAZDA!"
:)