Forum Subaru

Przejdź do zawartości

Czy żarówki ksenonowe się psują?

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania

Post 27 lut 2008, o 13:08

Takie głupie pytanie lamera. Jak jest z trwałością żarówek ksenonowych?
Fido__
specjalne pozdrowienia dla Ciebie Gość
Dziwisz się, że Cię pozdrawiam - nie pisz na public, pokombinuj... A jak nadal nie wiesz to wyloguj się i zobacz jeszcze raz bez zalogowania
Fido__
6 gwiazdek
 
Auto: bus + Forester
Skąd: Ze wsi
  

Post 27 lut 2008, o 14:04

Fido__ napisał(a):Jak jest z trwałością żarówek ksenonowych?

Nie wiem jaka jest ich żywotność, ale czytałem że nasze wspaniałe drogi i ich nierówności znacznie ją skracają.
Chcesz świnkę? Zajrzyj tutaj:
viewtopic.php?p=123058#p123058
Godlik
5 gwiazdek
 
Auto: GT'99; OBK'09 2.5 A/T
Skąd: Warszawa
  

Post 27 lut 2008, o 14:26

Godlik napisał(a):
Fido__ napisał(a):Jak jest z trwałością żarówek ksenonowych?

Nie wiem jaka jest ich żywotność, ale czytałem że nasze wspaniałe drogi i ich nierówności znacznie ją skracają.


Srednio okolo 10 wieksza/dluzsza zywotnosc w stosunku do seryjnych.
I'm addicted to adrenaline ...

Obrazek
Interceptor
3 gwiazdki
 
Skąd: takie zuzycie paliwa?
  

Post 27 lut 2008, o 14:41

Chyba owoc jak jeszcze jeździł primerą narzekał, że bardzo często musi wymieniać żarówki ksenonowe. Możesz się go zapytać.
EterycznyŻołądź
6 gwiazdek
 
  

Post 27 lut 2008, o 17:25

Przez 4 lata jeździłem samochodami (dwoma Fordami), które miały ksenony. W tym czasie nie przepalił się żaden żarnik ksenonowy.

Rzeznik
Rzeźnik zbereźnik:)
Rzeznik
3 gwiazdki
 
Auto: OBK MY04 3.0R
Skąd: Warszawa
  

Post 27 lut 2008, o 18:13

Fido__ napisał(a):Takie głupie pytanie lamera. Jak jest z trwałością żarówek ksenonowych?


Otóż - krążą opinie, w niektórych markach żyją dłużej w niektórych krócej (może zależy to od konstrukcji reflektora, zawieszenia auta, etc). Jest również opinia, że nierówności skracają życie - (skracają nie skracają, ale na pewno nie wydłużąją).

Przed zakupem auta (Legac MY07) pytałem o się o to w ASO Subaru. Usłyszałem, że w ciągu chyba 2 lat nie wymieniali żadnej (tzn. sprzedawcy nie była znany taki fakt). Orientacyjny koszt ~ 800 PLN ( 2 żarówy + ich wymiana). Wymieniane są zawsze parami. Cena podobna jak w innych markach (np. Mazda).

PS. Pewnie się zasugerowałeś moim problemem :razz:. To inna bajka - cały reflektor do wymiany, nie byli w stanie nad przesłoną zapanować. Pewnie było zkaszanione od nowości a teraz się ujawniło.

D.
docurobei
0 gwiazdek
 
Skąd: że
  

Post 27 lut 2008, o 20:05

żywotnośc żarnika wyraża się w godzinach świecenia z tegoi co pamiętam pomiędzy 3000-5000h czyli masa czasu.
Koszt w Toyocie ok. 300 za sztukę.
Godlik napisał(a):
Fido__ napisał(a):Jak jest z trwałością żarówek ksenonowych?

Nie wiem jaka jest ich żywotność, ale czytałem że nasze wspaniałe drogi i ich nierówności znacznie ją skracają.

a jakie to ma znaczenie ?? Teoretycznie żywotność ich skraca tylko częste zapalanie gaszenie, ale w u nas zapalasz i jeździsz :) bo nas zmuszają.
Wolność dla Pikusia
5qra
2 gwiazdki
 
Skąd: STolica piwa
  

Post 27 lut 2008, o 20:47

Też nie wiem, dlaczego to niby nasze drogi źle wpływają na trwałość żarówek... Chyba, że chodzi o częste ich tłuczenie wskutek stłuczek ;-)

Bajdełej, jeżdżę na zmianę trzema samochodami (a serwisuję cztery). Wszystkie z normalnymi reflektorami. I usiłuję sobie przypomnieć, kiedy w którymkolwiek musiałem wymieniać żarówkę... I - już nie pamiętam. :o

W starym Nissanie, owszem, kiedyś, ale to jakieś wieki temu... :roll:

Jakość tych zwykłych żarówek, a także instalacji w samochodach, chyba też wzrosła. Kiedyś woziło się te żarówki w kieszeni i zmieniało co trzeci dzień jakąś... :evil:
WiS
6 gwiazdek
 
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Skąd: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
  

Post 27 lut 2008, o 21:46

EterycznyŻołądź napisał(a):Chyba owoc jak jeszcze jeździł primerą narzekał, że bardzo często musi wymieniać żarówki ksenonowe. Możesz się go zapytać.



Wywołany do tablicy odpowiadam:
- wymieniłem oba żarniki, które były fabrycznie mniej-więcej w ciągu 1.5 roku.


Od tamtego czasu (~5 lat?) żadnych problemów.
Obrazek Obrazek

411KM @ 575Nm
owoc666
5 gwiazdek
 
Auto: było STi '05
Skąd: Kraków
  

Post 27 lut 2008, o 21:49

WiS napisał(a):Jakość tych zwykłych żarówek, a także instalacji w samochodach, chyba też wzrosła. Kiedyś woziło się te żarówki w kieszeni i zmieniało co trzeci dzień jakąś...


W moim klekotniku swiatla mijania H7 (?) +30% firmy nie pomne teraz, zmiana srednio co pol roku.
Nie wiem jak zwykle...

g.
gruby
5 gwiazdek
 
Auto: klekotnik
  

Post 27 lut 2008, o 22:54

gruby napisał(a):zmiana srednio co pol roku.


Znaczy, od klekotu się psują w tempie szybszym...

Ciekawe, czy zapach gazu też im szkodzi :roll:
WiS
6 gwiazdek
 
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Skąd: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
  

Post 28 lut 2008, o 09:20

gruby napisał(a):W moim klekotniku swiatla mijania H7 (?) +30% firmy nie pomne teraz, zmiana srednio co pol roku.
Nie wiem jak zwykle...

Popieram... u ojca w vectrze klekot, żarówki padają co pół roku (H7)
"...Z dużymi rozmiarami kół jest jak z condomami w rozmiarze XL- Krótka chwila dobrej autoprezentacji nie jest warta późniejszych kłopotów."-Krzysztof Hołowczyc

Dłubię to, dłubię tam to. :)
gimof
3 gwiazdki
 
Auto: Nienajgorsza asterka
Skąd: Poznań
  

Post 28 lut 2008, o 13:59

gimof napisał(a):u ojca w vectrze klekot,

Mowiąc serio - to może być (?) uroda nie tyle diesla, co oplowskich instalacji elektrycznych; znajomy elektromechanik twierdził, że takiej chały nie spotyka w żadnej innej marce, a zaprzyjaźniony serwis blacharski mający autoryzację opla płacze i klnie, bo samochód zostawiony na dwie doby na placu odmawia odpalenia...
WiS
6 gwiazdek
 
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Skąd: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
  

Post 28 lut 2008, o 18:13

W Imprezie przez 3 lata 4 czy 5 poszło, z czego raz stop, przednia przeciwmgielna (a są baaardzo rzadko używane) dwie lub trzy mijania w prawym przednim reflektorze, akurat tym do którego dojście zasłania dolot do filstra powietrza. Trochę dużo jak na legendarnie niezawodne Subaru.
EterycznyŻołądź
6 gwiazdek
 
  

Post 28 lut 2008, o 18:19

EterycznyŻołądź napisał(a):dużo jak na legendarnie niezawodne Subaru.


No, mogłoby być lepiej 8-)
WiS
6 gwiazdek
 
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Skąd: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
  

Post 29 lut 2008, o 00:44

WiS napisał(a):No, mogłoby być lepiej 8-)


Dokładnie. Znam osobiście gorsze auta, które przez 9 lat tyle żarówek zpsuły. Podobnie z akumulatorem. W tamtym gorszym wytrzymał 7 lat, a w Imprezie 3... a to ponoć i tak niezły wynik jak na seryjny aku. :roll: Za to zawieszenie za części i robociznę w ASO popsuło się, aż na kwotę... 170zł... przez 74tyś km, w większości dolnośląskich dróg.
EterycznyŻołądź
6 gwiazdek
 
  

Post 29 lut 2008, o 01:13

U mnie w Imprezie palniki ksenonowe wytrzymują ok. 1.5 roku :-(
JacekD
0 gwiazdek
 
Auto: SIWRXSFXSDMS4KEXCR
Skąd: Warszawa
  

Post 29 lut 2008, o 01:17

Ciekawie ile u Carfita, ale myślę, że tu można rekordów szukać :mrgreen: Z tego co pamiętam to w obu srebrnych miał.


W ogóle z tymi zenonami to dziwnie jest. Jedni sobie chwalą inni wprost przeciwnie... nie ma w miarę spójnej opinii.
EterycznyŻołądź
6 gwiazdek
 
  

Post 29 lut 2008, o 07:41

EŻ (podoba mi się ten skrót by gruby) to tak jak z wszystkim co jest subiektywne.

IMHO największą zaletą ksenonów jest to, że z lewego pasa bardziej dziarsko zjeżdżają jak masz ksenony. Mam takie właśnie wrażenie.
Fido__
specjalne pozdrowienia dla Ciebie Gość
Dziwisz się, że Cię pozdrawiam - nie pisz na public, pokombinuj... A jak nadal nie wiesz to wyloguj się i zobacz jeszcze raz bez zalogowania
Fido__
6 gwiazdek
 
Auto: bus + Forester
Skąd: Ze wsi
  

Post 29 lut 2008, o 10:09

Włóżcie miedzy bajki stwierdzenia pseudofachowców , że żarówka ksenonowa częściej sie pali na naszych drogach bo drgania etc. Palnik ksenonowy nie ma jako takiego żarnika wolframowego jak w tradycyjnej żarówce, jest to lampa wyładowcza gdzie elementem świetlnym jest gaz (ksenon) który pod wpływem wysokiego napięcia ok 2000V , i łuku elektrycznego pomiedzy dwoma elektrodami nagrzewa sie i świeci.
Czas pracy takiej żarówki ocenia sie na 2000-3000 godzin pracy więc kilkakrotnie wiecej niż standartowe żarówki.
Czas świecenia tej żarówki zależy przede wszystkim od firmy produkującej , najlepsze sa Philipsy i Osram, chińskie podróbki są fatalne. Te palniki sprzedawane na allegro po średnio 100zł, niby Philips czy Osram , jest z nimi loteria , bo to sa palniki które fabryka odrzuciła podczas procesu produkcji z jakiegoś powodu. i jeden działaja super drugie po dwóch tygodniach sie przepaliły.
Rekord u mnie to w Focusie ( dorabiane ksenony) cztery pełne lata , 190 000 przebiegu i żadnej zmiany ani żarówek ani przetwornic. W Subaru podobnie tylko , sa prawie nowe 1,5 roku i tez ok.
carfit
3 gwiazdki
 
Auto: RS4 MY08, STI MY06, FORESTER 2,5XT MY07, i inne
Skąd: nowy sącz
  

Post 4 mar 2008, o 10:44

Ja słyszałem, że żarówki xenonowe mają trwałość kilka tysięcy godzin co powiedzmy przy kilku godzinach jazdy dziennie daje spokojnie kilka lat świecenia.
Paweł_BB
5 gwiazdek
 
Auto: Evo VIII GT340
Skąd: Bielsko-Biała
  

Post 5 mar 2008, o 10:26

IMHO największą zaletą ksenonów jest to, że z lewego pasa bardziej dziarsko zjeżdżają jak masz ksenony. Mam takie właśnie wrażenie.


to na pewno to też jest ich istotna zaleta :lol: jak się zbliża z tyłu coś szybkiego co emituje pozaziemską białą poświatę to hamulcowym na lewej stronie daje do myślenia :evilgrin:

ale nie powiem że to największa zaleta, bo jednak xenonki świecą super w porównaniu do zwykłych lampek, bez 2 zdań, zupełnie inna jakość. a mimo że droższe, to biorąc pod uwagę znacznie wyższą trwałość - pewnie można przyjąć, że brak dodatkowych kosztów eksploatacyjnych, w sumie tylko przy zakupie trzeba się szarpnąć
GREGG
0 gwiazdek
 
Auto: OBK
  

Post 13 paź 2012, o 14:16

padł mi ksenonik, jeden, zamówiłem jeden, jeżeli będzie znaczna róznica to wykosztuję sie na drugi

ale pytanie mam takie, czy jest możliwe że automatyczna regulacja ma jakis "tryb awaryjny" na wypadek przepalenia się jednej lampki ?
oczywiście awaria miał miejsce o godzinie 22, około 250 km od domu czyli nie było wyjścia tylko jechac i lekko się zdziwiłem jaki przyzwoity snop swiatła ma pojedynczy reflektor ( dopiero powyżej 130 zaczynało byc nieciekawie:) ), czyzby nastąpiła automatyczna korekta kierunku świecenia ? ? ?
esilon
6 gwiazdek
 
Auto: WRX
  

Post 13 paź 2012, o 15:23

esilon napisał(a):padł mi ksenonik, jeden, zamówiłem jeden, jeżeli będzie znaczna róznica to wykosztuję sie na drugi

ale pytanie mam takie, czy jest możliwe że automatyczna regulacja ma jakis "tryb awaryjny" na wypadek przepalenia się jednej lampki ?
oczywiście awaria miał miejsce o godzinie 22, około 250 km od domu czyli nie było wyjścia tylko jechac i lekko się zdziwiłem jaki przyzwoity snop swiatła ma pojedynczy reflektor ( dopiero powyżej 130 zaczynało byc nieciekawie:) ), czyzby nastąpiła automatyczna korekta kierunku świecenia ? ? ?

wątpię, abyś miał automatyczną regulację zasięgu snopu światła.
Złudzenie.
Wymień od razu drugą żarówkę.
FUX
6 gwiazdek
 
  

Post 13 paź 2012, o 15:34

FUX napisał(a):Wymień od razu drugą żarówkę.


Nie rób tego. Nie warto. :-p
Fido__
specjalne pozdrowienia dla Ciebie Gość
Dziwisz się, że Cię pozdrawiam - nie pisz na public, pokombinuj... A jak nadal nie wiesz to wyloguj się i zobacz jeszcze raz bez zalogowania
Fido__
6 gwiazdek
 
Auto: bus + Forester
Skąd: Ze wsi
  

Następna strona

Powrót do Dział techniczny ...czyli dla kochających inaczej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: booSTi, bujak27, Google [Bot] i 17 gości