Reduktor - krótka instrukcja.

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
d_xter
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Impreza GL Kombi.
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Reduktor - krótka instrukcja.

Post 24 gru 2009, o 05:08

Witam,
posiadam imprezę wolnegossaka (2000 rok) z reduktorem. :-) I tu pojawia się problem, bo do końca nie wiem jak go używać, swego czasu jak jeździłem land cruiser-em lub hiluxem, to przy reduktorze (chyba był zintegrowany z blokadą mostów) zapalała mi się ostrzegawcza dioda na desce rozdzielczej :x , do tego gdzieś zaraz obok była informcja, żeby nie jeździć więcej niż 5-10km/h, najlepiej nie skręcać. :wall: Proszę więc o krótki kurs używania reduktora w moim aucie. Co wolno, co jest kategorycznie zabronione, itp. Do tej pory doczytałem, że aby przłączyć reduktor muszę wysprzęglić, ale nie wiem już czy mogę to zrobić jadąc, czy muszę się zatrzymać, czy reduktor ma wpływ na LSD, z jaką prędkością mogę jechać, czy można skręcać, itd...

Pozdrawiam B.


Obrazek

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Reduktor - krótka instrukcja.

Post 24 gru 2009, o 09:51

d_xter, reduktor w subaru nie blokuje dyfrów. Można używać w czasie jazdy, byleby ze sprzęgłem ;-) Można też normalnie na nim jeździć, skręcać itp. Służy tylko i wyłącznie do skrócenia przełożeń.

Z praktyki, przydaje się przy ciąganiu przyczepy, przy jeździe w korkach, przy stromych podjazdach itp. Może również służyć do zwiększenia dynamiki mułowatego lekko wolnego ssaka ;-)

Jedyne o czym trzeba pamiętać, to, tak jak przy normalnej redukcji biegu - nie wrzucaj reduktora, jeśli spodziewana prędkość obrotowa silnika po wrzuceniu może być większa niż dozwolona ;-) Innymi słowy - gdy może wejść na czerwone pole.

leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Kąąbi 3 i Niepsujące się.
Polubił: 206 razy
Polubione posty: 282 razy

Re: Reduktor - krótka instrukcja.

Post 24 gru 2009, o 15:07

d_xter pisze:... zapalała mi się ostrzegawcza dioda na desce rozdzielczej :x ,...
Pozdrawiam B.
W starszym Legacu jest lampka. Przyjrzyj się szafie, u mnie się kabelek od czujnika poluzował.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

Zeed
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Krosno
Auto: Legacy AT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Reduktor - krótka instrukcja.

Post 24 gru 2009, o 17:02

Konto usunięte pisze: Z praktyki, przydaje się przy ciąganiu przyczepy, przy jeździe w korkach, przy stromych podjazdach itp. Może również służyć do zwiększenia dynamiki mułowatego lekko wolnego ssaka
Zdecydowanie w momentach krytycznych zwiększa dynamikę :evilgrin: niewiele, ale jednak. Ogólnie rzecz biorąc wspaniałe urządzenie. U mnie w GF8 zaświeca się LO, więc posprawdzaj (chociaż nie wiem czy u ciebie powinno się coś zaświecać :whistle: ). Po za tym jak pojeździsz i będziesz wiedział co się dzieje po włączeniu na pewno motoru nie przekręcisz.
volny vydeh klub polzka

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Reduktor - krótka instrukcja.

Post 24 gru 2009, o 19:07

i nieżle sie w zimie sprawdza na drogach krętych i zaśnieżonych :giggle:
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

d_xter
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Impreza GL Kombi.
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Reduktor - krótka instrukcja.

Post 25 gru 2009, o 16:53

W imprezie zapala mi się dioda LO, ale w tamtych samochodach to jakieś pomarańczowe, albo czerwone rysunki "podwozia" z błyskawicami na kreskach je łączących, lub znak zakazu, na skręconych przednich kołach się zapalał.
Obrazek

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Re: Reduktor - krótka instrukcja.

Post 27 gru 2009, o 21:57

d_xter pisze:w tamtych samochodach to jakieś pomarańczowe, albo czerwone rysunki "podwozia" z błyskawicami na kreskach je łączących, lub znak zakazu, na skręconych przednich kołach się zapalał.
przeczytaj jeszcze raz, co Konto usunięte napisał i zapomnij o tym, co było w landkruzerach itp (wsiadając do imprezy). reduktor w tym aucie TYLKO zmienia przełożenia skrzyni. i nic więcej, ale też nic mniej.

te wszystkie błyskawice, zakazy itp, znane Ci z toyot biorą się najprawdopodobniej z jednego powodu: włączenie reduktora powiązane było z włączeniem blokad osi. w dodatku blokad mechanicznych. w Imprezie, jak już napisano, blokad niet. więc zakazu skręcania też niet. ograniczeń prędkości jazdy takoż niet. za to graniczna prędkość obrotowa silnika nadal obowiązuje.

i pamiętaj, żeby przy włączonym reduktorze ZAWSZE patrzeć najpierw na obroty, a dopiero potem (ewentualnie) na prędkość. zresztą... zawsze lepiej tak robić 8-)

L'aik
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: SF 2.0 MY00 GajowyX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 22 kwie 2013, o 16:27

:oops: Wstydzę się, ale zapytam: czy manipulowanie reduktorem jest dozwolone tylko na biegu jałowym?

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 287 razy
Polubione posty: 55 razy

Re:

Post 22 kwie 2013, o 16:43

L'aik pisze::oops: Wstydzę się, ale zapytam: czy manipulowanie reduktorem jest dozwolone tylko na biegu jałowym?
Jest dozwolone także przy włączonym biegu. Lewarek reduktora traktuj w zasadzie tak, to jak lewarek zmiany biegów - pamiętaj o wciśnięciu sprzęgła.
Przykładowo w czasie jazdy na 3 biegu z wyłączonym reduktorem zamiast redukcji na 2 możesz wcisnąć sprzęgło, włączyć reduktor, puścić sprzęgło - po włączeniu reduktora przełożenie będzie mniej więcej takie, jak na drugim biegu bez reduktora (lewarek zmiany biegów zostaw wtedy oczywiście na 3).

L'aik
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: SF 2.0 MY00 GajowyX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 22 kwie 2013, o 17:19

Super — Many thanks:) Wyjaśnienie, jak dla mnie, bardzo pedagogiczne :-)

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 222 razy
Polubione posty: 345 razy

Re: Re:

Post 22 kwie 2013, o 17:23

So What! pisze:
L'aik pisze::oops: Wstydzę się, ale zapytam: czy manipulowanie reduktorem jest dozwolone tylko na biegu jałowym?
Jest dozwolone także przy włączonym biegu. Lewarek reduktora traktuj w zasadzie tak, to jak lewarek zmiany biegów - pamiętaj o wciśnięciu sprzęgła.
Przykładowo w czasie jazdy na 3 biegu z wyłączonym reduktorem zamiast redukcji na 2 możesz wcisnąć sprzęgło, włączyć reduktor, puścić sprzęgło - po włączeniu reduktora przełożenie będzie mniej więcej takie, jak na drugim biegu bez reduktora (lewarek zmiany biegów zostaw wtedy oczywiście na 3).
Fajnie to funkcjonyje w górach...

L'aik
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: SF 2.0 MY00 GajowyX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Reduktor - krótka instrukcja.

Post 22 kwie 2013, o 22:23

Przećwiczone — rewelacja (10 speed:)); z reduktorkiem można polubić manewrowanie okołoparkingowe i małomiasteczkowe, z czym obecnie mam na co dzień do czynienia, a czego nie lubiłem w 4esterku przed zaprzyjaźnieniem się z Red. Soreczki za zdrobnionka, ale jak dziś usłyszałem: "Goferka ze śmietanką, tak?" to jakoś mi tak zostało, oby minęło :chair:

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Reduktor - krótka instrukcja.

Post 22 kwie 2013, o 22:42

jedno dodam- reduktor to znany dla "tirowcow" zdwajacz, czyli tzw gorna i dolna skrzynia. Zmienia przelozenia o iles tam procent. cos jak w rowerze przednia przerzutka:P a to co mowiles wczesniej to blokada mostow-powoduje zablokowanie na sztywno lewego i prawego kola- owszem na zablokawnej w ten sposob osi najelpiej nie jezdzic szybko ani nie skrecac-ale dotyczy to tylko przyczepnych nawierzchni. tzn skrecajac lewe i prawo kolo kreci sie z ta sama szybkoscia gdzyz zblokowany jest mechanizm roznicowy-na asfalcie dramat dla opon, polosi itd.. za to w terenie typu bloto, snieg, lod bezcenne gdyz jednoi kolo np lewe moze stac na goluym lodzie badz nawet "wisiec w powietrzu to i tak na drugie kolo zostanie przekazana "moc" bardziej obrazowo i "pedagogicznie nie umiem:P :thumb: :cofee:
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 287 razy
Polubione posty: 55 razy

Re: Reduktor - krótka instrukcja.

Post 22 kwie 2013, o 23:07

zinc pisze: a to co mowiles wczesniej to blokada mostow-powoduje zablokowanie na sztywno lewego i prawego kola- owszem na zablokawnej w ten sposob osi najelpiej nie jezdzic szybko ani nie skrecac-ale dotyczy to tylko przyczepnych nawierzchni. tzn skrecajac lewe i prawo kolo kreci sie z ta sama szybkoscia gdzyz zblokowany jest mechanizm roznicowy-na asfalcie dramat dla opon, polosi itd.. za to w terenie typu bloto, snieg, lod bezcenne gdyz jednoi kolo np lewe moze stac na goluym lodzie badz nawet "wisiec w powietrzu to i tak na drugie kolo zostanie przekazana "moc" bardziej obrazowo i "pedagogicznie nie umiem:P :thumb:
Czy to ma coś wspólnego z Subaru? ;-)

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Re: Reduktor - krótka instrukcja.

Post 23 kwie 2013, o 22:25

nie.


za to wiele z tym forum.
:giggle: :giggle: :giggle:

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 287 razy
Polubione posty: 55 razy

Re: Reduktor - krótka instrukcja.

Post 23 kwie 2013, o 23:34

damaz pisze: nie.

za to wiele z tym forum.
:giggle: :giggle: :giggle:
Ktoś gotów jest pomyśleć, że w Subaru reduktor blokuje dyfry :giggle:

przymar
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Legacy IV
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Reduktor - krótka instrukcja.

Post 24 kwie 2013, o 10:04

Z reduktora szpera nam się robi.

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Reduktor - krótka instrukcja.

Post 25 kwie 2013, o 09:01

A z dyfra zrobi sie sztywny most :-) any way w forku przynajmniej przydalby sie centralny blok. Zawsze mozna skrecic na sztywno ale ponoc wtedy w zimie smierc zaglada w oczy niedoswiadczobyn... Ps szpera to nie blokada mostu ;-) szpera to z ang lsd hehe
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

L'aik
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: SF 2.0 MY00 GajowyX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Reduktor - krótka instrukcja.

Post 27 kwie 2013, o 23:22

So What! pisze:
damaz pisze: nie.

za to wiele z tym forum.
:giggle: :giggle: :giggle:
Ktoś gotów jest pomyśleć, że w Subaru reduktor blokuje dyfry :giggle:
Chyba jednak ktoś tak pomyślał. Pewien właściciciel Forestera ostrzegł mnie, żebym nie jeździł na LO, bo to tylko do wyjątkowych zadań terenowych, że nie można wtedy skręcać i że maks. 60 km/h, czyli coś jakby była wtedy blokada dyfra, czyż nie? Ów on twierdzi, że owszem, jest (przedniego). I co powiecie? W niemieckim podręczniku nic o takich rzeczach nie piszą, tylko tyle, że LO dobre na wzniesienia i teren:) Dodam, że ja już sobie trochę poużywałem reduktora zgodnie z info z forum, czyli ze skręcaniem na przykład... A może istnieją jakieś Forestery z blokadą? Mnie jest trudno z tą informacją, bo jakoś nie mogę w nią uwierzyć, a ta osoba laikiem Foresterowym nie jest... :-(

leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Kąąbi 3 i Niepsujące się.
Polubił: 206 razy
Polubione posty: 282 razy

Re: Reduktor - krótka instrukcja.

Post 27 kwie 2013, o 23:24

L'aik pisze:... a ta osoba laikiem Foresterowym nie jest... :-(
a jednak ...
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

L'aik
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: SF 2.0 MY00 GajowyX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Reduktor - krótka instrukcja.

Post 27 kwie 2013, o 23:26

I co, kolejny autorytet w gruzy?

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Reduktor - krótka instrukcja.

Post 27 kwie 2013, o 23:29

leon pisze:
L'aik pisze:... a ta osoba laikiem Foresterowym nie jest... :-(
a jednak ...
Najdelikatniej mówiąc :giggle:

L'aik
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: SF 2.0 MY00 GajowyX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 27 kwie 2013, o 23:37

No to pozostaje mi podziękować za tę delikatność... no, a jutro znowu sobie poskręcam :-)

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Reduktor - krótka instrukcja.

Post 1 maja 2013, o 00:10

Wal smialo byle nie w drzewo, tyle.km po lasach bokami na lo zrobily forki ze gdyby skrecanie bylozle to,zaden by nie jezdzil... ps blokada mostu-na stale-drift! W terenie takze bezcenne :-) :giggle:
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

ODPOWIEDZ