Reduktor - krótka instrukcja.
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Reduktor - krótka instrukcja.
Witam,
posiadam imprezę wolnegossaka (2000 rok) z reduktorem. I tu pojawia się problem, bo do końca nie wiem jak go używać, swego czasu jak jeździłem land cruiser-em lub hiluxem, to przy reduktorze (chyba był zintegrowany z blokadą mostów) zapalała mi się ostrzegawcza dioda na desce rozdzielczej , do tego gdzieś zaraz obok była informcja, żeby nie jeździć więcej niż 5-10km/h, najlepiej nie skręcać. Proszę więc o krótki kurs używania reduktora w moim aucie. Co wolno, co jest kategorycznie zabronione, itp. Do tej pory doczytałem, że aby przłączyć reduktor muszę wysprzęglić, ale nie wiem już czy mogę to zrobić jadąc, czy muszę się zatrzymać, czy reduktor ma wpływ na LSD, z jaką prędkością mogę jechać, czy można skręcać, itd...
Pozdrawiam B.
posiadam imprezę wolnegossaka (2000 rok) z reduktorem. I tu pojawia się problem, bo do końca nie wiem jak go używać, swego czasu jak jeździłem land cruiser-em lub hiluxem, to przy reduktorze (chyba był zintegrowany z blokadą mostów) zapalała mi się ostrzegawcza dioda na desce rozdzielczej , do tego gdzieś zaraz obok była informcja, żeby nie jeździć więcej niż 5-10km/h, najlepiej nie skręcać. Proszę więc o krótki kurs używania reduktora w moim aucie. Co wolno, co jest kategorycznie zabronione, itp. Do tej pory doczytałem, że aby przłączyć reduktor muszę wysprzęglić, ale nie wiem już czy mogę to zrobić jadąc, czy muszę się zatrzymać, czy reduktor ma wpływ na LSD, z jaką prędkością mogę jechać, czy można skręcać, itd...
Pozdrawiam B.
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Reduktor - krótka instrukcja.
d_xter, reduktor w subaru nie blokuje dyfrów. Można używać w czasie jazdy, byleby ze sprzęgłem Można też normalnie na nim jeździć, skręcać itp. Służy tylko i wyłącznie do skrócenia przełożeń.
Z praktyki, przydaje się przy ciąganiu przyczepy, przy jeździe w korkach, przy stromych podjazdach itp. Może również służyć do zwiększenia dynamiki mułowatego lekko wolnego ssaka
Jedyne o czym trzeba pamiętać, to, tak jak przy normalnej redukcji biegu - nie wrzucaj reduktora, jeśli spodziewana prędkość obrotowa silnika po wrzuceniu może być większa niż dozwolona Innymi słowy - gdy może wejść na czerwone pole.
Z praktyki, przydaje się przy ciąganiu przyczepy, przy jeździe w korkach, przy stromych podjazdach itp. Może również służyć do zwiększenia dynamiki mułowatego lekko wolnego ssaka
Jedyne o czym trzeba pamiętać, to, tak jak przy normalnej redukcji biegu - nie wrzucaj reduktora, jeśli spodziewana prędkość obrotowa silnika po wrzuceniu może być większa niż dozwolona Innymi słowy - gdy może wejść na czerwone pole.
Re: Reduktor - krótka instrukcja.
W starszym Legacu jest lampka. Przyjrzyj się szafie, u mnie się kabelek od czujnika poluzował.d_xter pisze:... zapalała mi się ostrzegawcza dioda na desce rozdzielczej ,...
Pozdrawiam B.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: Reduktor - krótka instrukcja.
Zdecydowanie w momentach krytycznych zwiększa dynamikę niewiele, ale jednak. Ogólnie rzecz biorąc wspaniałe urządzenie. U mnie w GF8 zaświeca się LO, więc posprawdzaj (chociaż nie wiem czy u ciebie powinno się coś zaświecać ). Po za tym jak pojeździsz i będziesz wiedział co się dzieje po włączeniu na pewno motoru nie przekręcisz.Konto usunięte pisze: Z praktyki, przydaje się przy ciąganiu przyczepy, przy jeździe w korkach, przy stromych podjazdach itp. Może również służyć do zwiększenia dynamiki mułowatego lekko wolnego ssaka
volny vydeh klub polzka
Re: Reduktor - krótka instrukcja.
i nieżle sie w zimie sprawdza na drogach krętych i zaśnieżonych
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają"
Re: Reduktor - krótka instrukcja.
W imprezie zapala mi się dioda LO, ale w tamtych samochodach to jakieś pomarańczowe, albo czerwone rysunki "podwozia" z błyskawicami na kreskach je łączących, lub znak zakazu, na skręconych przednich kołach się zapalał.
Re: Reduktor - krótka instrukcja.
przeczytaj jeszcze raz, co Konto usunięte napisał i zapomnij o tym, co było w landkruzerach itp (wsiadając do imprezy). reduktor w tym aucie TYLKO zmienia przełożenia skrzyni. i nic więcej, ale też nic mniej.d_xter pisze:w tamtych samochodach to jakieś pomarańczowe, albo czerwone rysunki "podwozia" z błyskawicami na kreskach je łączących, lub znak zakazu, na skręconych przednich kołach się zapalał.
te wszystkie błyskawice, zakazy itp, znane Ci z toyot biorą się najprawdopodobniej z jednego powodu: włączenie reduktora powiązane było z włączeniem blokad osi. w dodatku blokad mechanicznych. w Imprezie, jak już napisano, blokad niet. więc zakazu skręcania też niet. ograniczeń prędkości jazdy takoż niet. za to graniczna prędkość obrotowa silnika nadal obowiązuje.
i pamiętaj, żeby przy włączonym reduktorze ZAWSZE patrzeć najpierw na obroty, a dopiero potem (ewentualnie) na prędkość. zresztą... zawsze lepiej tak robić
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 287 razy
- Polubione posty: 55 razy
Re:
Jest dozwolone także przy włączonym biegu. Lewarek reduktora traktuj w zasadzie tak, to jak lewarek zmiany biegów - pamiętaj o wciśnięciu sprzęgła.L'aik pisze: Wstydzę się, ale zapytam: czy manipulowanie reduktorem jest dozwolone tylko na biegu jałowym?
Przykładowo w czasie jazdy na 3 biegu z wyłączonym reduktorem zamiast redukcji na 2 możesz wcisnąć sprzęgło, włączyć reduktor, puścić sprzęgło - po włączeniu reduktora przełożenie będzie mniej więcej takie, jak na drugim biegu bez reduktora (lewarek zmiany biegów zostaw wtedy oczywiście na 3).
Re: Re:
Fajnie to funkcjonyje w górach...So What! pisze:Jest dozwolone także przy włączonym biegu. Lewarek reduktora traktuj w zasadzie tak, to jak lewarek zmiany biegów - pamiętaj o wciśnięciu sprzęgła.L'aik pisze: Wstydzę się, ale zapytam: czy manipulowanie reduktorem jest dozwolone tylko na biegu jałowym?
Przykładowo w czasie jazdy na 3 biegu z wyłączonym reduktorem zamiast redukcji na 2 możesz wcisnąć sprzęgło, włączyć reduktor, puścić sprzęgło - po włączeniu reduktora przełożenie będzie mniej więcej takie, jak na drugim biegu bez reduktora (lewarek zmiany biegów zostaw wtedy oczywiście na 3).
Re: Reduktor - krótka instrukcja.
Przećwiczone — rewelacja (10 speed:)); z reduktorkiem można polubić manewrowanie okołoparkingowe i małomiasteczkowe, z czym obecnie mam na co dzień do czynienia, a czego nie lubiłem w 4esterku przed zaprzyjaźnieniem się z Red. Soreczki za zdrobnionka, ale jak dziś usłyszałem: "Goferka ze śmietanką, tak?" to jakoś mi tak zostało, oby minęło
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Reduktor - krótka instrukcja.
jedno dodam- reduktor to znany dla "tirowcow" zdwajacz, czyli tzw gorna i dolna skrzynia. Zmienia przelozenia o iles tam procent. cos jak w rowerze przednia przerzutka:P a to co mowiles wczesniej to blokada mostow-powoduje zablokowanie na sztywno lewego i prawego kola- owszem na zablokawnej w ten sposob osi najelpiej nie jezdzic szybko ani nie skrecac-ale dotyczy to tylko przyczepnych nawierzchni. tzn skrecajac lewe i prawo kolo kreci sie z ta sama szybkoscia gdzyz zblokowany jest mechanizm roznicowy-na asfalcie dramat dla opon, polosi itd.. za to w terenie typu bloto, snieg, lod bezcenne gdyz jednoi kolo np lewe moze stac na goluym lodzie badz nawet "wisiec w powietrzu to i tak na drugie kolo zostanie przekazana "moc" bardziej obrazowo i "pedagogicznie nie umiem:P
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 287 razy
- Polubione posty: 55 razy
Re: Reduktor - krótka instrukcja.
Czy to ma coś wspólnego z Subaru?zinc pisze: a to co mowiles wczesniej to blokada mostow-powoduje zablokowanie na sztywno lewego i prawego kola- owszem na zablokawnej w ten sposob osi najelpiej nie jezdzic szybko ani nie skrecac-ale dotyczy to tylko przyczepnych nawierzchni. tzn skrecajac lewe i prawo kolo kreci sie z ta sama szybkoscia gdzyz zblokowany jest mechanizm roznicowy-na asfalcie dramat dla opon, polosi itd.. za to w terenie typu bloto, snieg, lod bezcenne gdyz jednoi kolo np lewe moze stac na goluym lodzie badz nawet "wisiec w powietrzu to i tak na drugie kolo zostanie przekazana "moc" bardziej obrazowo i "pedagogicznie nie umiem:P
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 287 razy
- Polubione posty: 55 razy
Re: Reduktor - krótka instrukcja.
Ktoś gotów jest pomyśleć, że w Subaru reduktor blokuje dyfrydamaz pisze: nie.
za to wiele z tym forum.
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Reduktor - krótka instrukcja.
A z dyfra zrobi sie sztywny most any way w forku przynajmniej przydalby sie centralny blok. Zawsze mozna skrecic na sztywno ale ponoc wtedy w zimie smierc zaglada w oczy niedoswiadczobyn... Ps szpera to nie blokada mostu szpera to z ang lsd hehe
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
Re: Reduktor - krótka instrukcja.
Chyba jednak ktoś tak pomyślał. Pewien właściciciel Forestera ostrzegł mnie, żebym nie jeździł na LO, bo to tylko do wyjątkowych zadań terenowych, że nie można wtedy skręcać i że maks. 60 km/h, czyli coś jakby była wtedy blokada dyfra, czyż nie? Ów on twierdzi, że owszem, jest (przedniego). I co powiecie? W niemieckim podręczniku nic o takich rzeczach nie piszą, tylko tyle, że LO dobre na wzniesienia i teren:) Dodam, że ja już sobie trochę poużywałem reduktora zgodnie z info z forum, czyli ze skręcaniem na przykład... A może istnieją jakieś Forestery z blokadą? Mnie jest trudno z tą informacją, bo jakoś nie mogę w nią uwierzyć, a ta osoba laikiem Foresterowym nie jest...So What! pisze:Ktoś gotów jest pomyśleć, że w Subaru reduktor blokuje dyfrydamaz pisze: nie.
za to wiele z tym forum.
Re: Reduktor - krótka instrukcja.
a jednak ...L'aik pisze:... a ta osoba laikiem Foresterowym nie jest...
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Reduktor - krótka instrukcja.
Najdelikatniej mówiącleon pisze:a jednak ...L'aik pisze:... a ta osoba laikiem Foresterowym nie jest...
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Reduktor - krótka instrukcja.
Wal smialo byle nie w drzewo, tyle.km po lasach bokami na lo zrobily forki ze gdyby skrecanie bylozle to,zaden by nie jezdzil... ps blokada mostu-na stale-drift! W terenie takze bezcenne
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow