Zrób To Sam - konwersja alternatora 3 pin do auta z 2 pin
: 2 lut 2019, o 15:22
Cześć,
w tym poradniku pokażę jak można zamontować alternator z nowszych wersji subaru z wtyczką z 3 pinami do samochodu ze starą wersją alternatora na 2 piny. Pomysł wziąłem z zagranicznych forów, gdzie znalazłem informacje że można to bez problemu przełożyć.
Wszelkie modyfikacje w samochodzie wykonujesz na własną odpowiedzialność. Autor poradnika nie ponosi odpowiedzialności za błędny montaż i błędne wykonanie czynności oraz nie gwarantuje, że taka modyfikacja nie uszkodzi samochodu
Taki alternator: zamieniamy na taki Potrzebne rzeczy:
klucz nasadowy/płaski nr 12 i 10
lutownica (można na szybkozłączki kable ale nie polecam )
wtyczka 3 pinowa do alternatora
alternator 3 pinowy (działący)
2 końcówki do kabli z oczkiem 8mm.
Metoda wykonania:
1. Wyciągamy wtyczkę z alternatora. (1) Odkręcamy nakrętkę mocującą kabel od akumulatora (2) 2. Demontujemy osłonę alternatora odkręcając 3 śruby i luzując śrubę mocującą alternator 3. Luzujemy śrubę mocującą (1) alternator do napinacza paska i dopiero wtedy luzujemy (2) napinacz. Po poluzowaniu paska, pasek zdejmujemy i odkręcamy śrubę mocującą alternator (3) 4. Wyciągamy alternator ciągnąc za lewą część ( patrząc od przodu auta) do góry.
5. Wkładamy alternator z 3 pinami najpierw prawą stronę żeby wszedł na swoje mocowanie, wkładamy długą śrubę mocującą i pchamy lewą stronę alternatora w dół 6. Przykręcamy alternator do napinacza ( nie na sztywno!) , zakładamy pasek i napinamy śrubą aż do osiągnięcia odpowiedniego naciągnięcia. dokręcamy śrubę mocującą do napinacza.
7. Zakładamy osłonę alternatora i dokręcamy długą śrubę mocującą alternator i montujemy osłonę klimy (jeśli mamy)
8. patrzymy jak wygląda układ kabli w starej 2 pinowej wtyczce i lutujemy te kable w takiej samej kolejności we wtyczce 3 pinowej od prawej strony wtyczki mając zaczep wtyczki u góry. Lewy pin zostaje pusty. Ja zrobiłem to w taki sposób żeby nie ciąć kabli 9. Możliwe że mocowanie na kabel do akumulatora i do bezpieczników będzie miało średnicę 8mm, to trzeba wymienić końcówkę na większą. Po zmianie końcówki przykręcamy ją nakrętką z podkładką sprężystą. 10. Cieszymy się nowszym alternatorem
w tym poradniku pokażę jak można zamontować alternator z nowszych wersji subaru z wtyczką z 3 pinami do samochodu ze starą wersją alternatora na 2 piny. Pomysł wziąłem z zagranicznych forów, gdzie znalazłem informacje że można to bez problemu przełożyć.
Wszelkie modyfikacje w samochodzie wykonujesz na własną odpowiedzialność. Autor poradnika nie ponosi odpowiedzialności za błędny montaż i błędne wykonanie czynności oraz nie gwarantuje, że taka modyfikacja nie uszkodzi samochodu
Taki alternator: zamieniamy na taki Potrzebne rzeczy:
klucz nasadowy/płaski nr 12 i 10
lutownica (można na szybkozłączki kable ale nie polecam )
wtyczka 3 pinowa do alternatora
alternator 3 pinowy (działący)
2 końcówki do kabli z oczkiem 8mm.
Metoda wykonania:
1. Wyciągamy wtyczkę z alternatora. (1) Odkręcamy nakrętkę mocującą kabel od akumulatora (2) 2. Demontujemy osłonę alternatora odkręcając 3 śruby i luzując śrubę mocującą alternator 3. Luzujemy śrubę mocującą (1) alternator do napinacza paska i dopiero wtedy luzujemy (2) napinacz. Po poluzowaniu paska, pasek zdejmujemy i odkręcamy śrubę mocującą alternator (3) 4. Wyciągamy alternator ciągnąc za lewą część ( patrząc od przodu auta) do góry.
5. Wkładamy alternator z 3 pinami najpierw prawą stronę żeby wszedł na swoje mocowanie, wkładamy długą śrubę mocującą i pchamy lewą stronę alternatora w dół 6. Przykręcamy alternator do napinacza ( nie na sztywno!) , zakładamy pasek i napinamy śrubą aż do osiągnięcia odpowiedniego naciągnięcia. dokręcamy śrubę mocującą do napinacza.
7. Zakładamy osłonę alternatora i dokręcamy długą śrubę mocującą alternator i montujemy osłonę klimy (jeśli mamy)
8. patrzymy jak wygląda układ kabli w starej 2 pinowej wtyczce i lutujemy te kable w takiej samej kolejności we wtyczce 3 pinowej od prawej strony wtyczki mając zaczep wtyczki u góry. Lewy pin zostaje pusty. Ja zrobiłem to w taki sposób żeby nie ciąć kabli 9. Możliwe że mocowanie na kabel do akumulatora i do bezpieczników będzie miało średnicę 8mm, to trzeba wymienić końcówkę na większą. Po zmianie końcówki przykręcamy ją nakrętką z podkładką sprężystą. 10. Cieszymy się nowszym alternatorem